جمعه سی و یکم فروردین ماه

جهانفکریان قطعی المپیکی شد

در پی نشست فدراسیون وزنه برداری با فدراسیون پزشکی ورزشی سرانجام قرر شد که دختر وزنه بردار اهل چهارمحال و بختیاری راهی المپیک شود.

وی که چند روز پیش دستش را جراحی کرده بود، از ناحیه زانو نیز کمی تا قسمتی آسیب دیدگی دارد. با این وجود حضور در المپیک رویایی است که سرانجام برای ورزش بانوان ایران در وزنه برداری تحقق پیدا کرده است اما در کنار شعار «افتخار در شرکت است»، جهانفکریان باید بتواند ظرف یک ماه خود را به شرایطی برساند که در روی تخته وزنه زدن نهایت تلاش خود را به کار ببرد. المپیک میدانی بزرگ است و باید به اندازه این بزرگی آماده بود و همت به خرج داد.

دختر وزنه بردار ایران گفت: حضور در بازی های المپیک توکیو به عنوان اولین دختر وزنه بردار ایران افتخار بزرگی برایم محسوب می شود و قدر این المپیک را می دانم.

پریسا جهانفکریان در این باره گفت: با توجه به اینکه مدت زمان زیادی نیست که وزنه برداری بانوان ایران راه اندازی شده، حضور در المپیک واقعا اتفاق بزرگی است. واقعا خوشحالم اولین دختر وزنه بردار  ایران هستم که به بازی های المپیک اعزام می شوم و این افتخار بزرگی برای من محسوب می شود به ویژه اینکه این سهمیه را خودم گرفتم و از طریق وایلد کارت هم نبوده است. اکنون نیز همه دست به دست هم داده اند که من بتوانم به تمرینات برگردم و در نهایت در المپیک حضور داشته باشم.

جهانفکریان در مورد روند درمانی اش تا المپیک تصریح کرد: پزشکم اعلام کرد با تمام توان و علمی که دارد دست من را درمان می کند. حالا ممکن است که نتوانم به ۱۰۰ درصد آمادگی ام برسم اما فکر می‌کنم تا آن موقع بتوانم ۷۰ درصد خودم را آماده کنم. خدا را شکر همه چیز دارد خوب پیش می رود و قرار است فیزیوتراپی را شروع کنم و در واقع طول درمانم کوتاه تر می شود.

دختر وزنه بردار ایران در مورد اینکه وقتی قهرمانی آسیا را از دست داد، از حضور در المپیک نا امید بود، گفت:  ناامید بودم اما ناگهان ورق برایم برگشت.

نویسنده: مرجان بنی یعقوب