پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
نیشتر بر یک دمل قدیمی

شیرفرهاد و مافیای والیبال

هرچند دعوت بازیکنی که داوطلبانه از تیم ملی خط خورده بود، اشتباهی ناشیانه بود، اما وقتی که این بازیکن طی یک تمرین صبح و عصرگاهی خط خورد، تاب نیاورد به قول خودش دست به افشاگری زد.

فرهاد قائمی که بیش از 10 سال برای تیم ملی کشورمان بازی کرده است، بعد از خط خوردن مجدد توسط آلکنو ادعاهایی را مطرح کرده است که اگر ثابت شود، چرخ های تیم ملی روی هوا است و اگر هم حرفی هم از سر ناراحتی و عصبانیت باشد، بار حقوقی دارد.

اینکه بازیکن خوش اخلاقی چون فرهاد قائمی تیم ملی را لجن زار و ملعبه دست باند مافیایی می خواند، چندان عجیب نیست. از چند سال پیش شایعات و زمزمه هایی در این باره شنیده ایم اما از قدیم گفته اند، مستوفی سند می خواهد و قاضی گواه. حالا بازیکنی که سر سفره والیبال بزرگ شده است، موارد و مسایلی را مطرح می کند که تاکنون از دهن هیچ یک از والیبال بازان بزرگ و حتی کاپیتان سابق تیم ملی یعنی علیرضا نادی نشنیده بودیم، باید ثابت شود. اینک البته در آستانه اعزام تیم ملی به بازی های المپیک اولویت همه باید حفظ آرامش و کمک به شرایط روحی تیم ملی باشد. اما اینک که فرهاد قائمی صحبت از حق و عدالت کرده، این پرسش پیش می آید که چرا طی این همه سال ها که خود در درون این مجموعه بوده دم نزده و نقدی را جاری نکرده است. پس بدون اینکه بخواهیم این بازیکن را به منفعت طلبی فردی متهم کنیم، تاکید بسیار داریم که حقایق باید از هر دو طرف مدعی و مسئولان فدراسیون عیان شود تا اعتبار و وجه ملی والیبال زیر سوال نرود و اگر هم مشکلی است، در جهت پالایش محیط اقدامات قاطعانه و شجاعانه صورت گیرد.

فرهاد ظریف لیبروی سابق تیم ملی که او نیز در اوج تجربه از تیم ملی خط خورده است در پاسخ به پرسش ما که آیا وی نیز حضور مافیا را در پیرامون تیم ملی تایید می کند؟ می گوید: قائمی بازیکن بزرگی بود وقتی که رسما خداحافظی کرد، نباید دعوت می شد و اگر هم او را نیاز داشتند، نباید مته به خشخاش می گذاشتند. من چند سالی از تیم ملی دور هستم و از اوضاع درونی این تیم خبری ندارم و فکر می کنم که خود فرهاد قائمی باید پاسخگوی ادعاهایش باشد.

نویسنده: جمشید حمیدی