پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

برنامه مسابقات قهرمانی والیبال مردان اروپا 2021 اعلام شد

 بازی های به میزبانی چهار کشور لهستان، فنلاند، استونی و لتونی برگزار خواهد شد.

مسابقات قهرمانی والیبال مردان اروپا 2021 اول سپتامبر 2021 آغاز خواهد شد و تیم های برتر اروپا که به این بازی ها راه یافته اند با هم به رقابت میپردازند. این بازی ها در 24 تیم حضور دارند که در 4 گروه 6 تیمی به رقابت خواهند پرداخت.

 مسابقات افتتاحیه در فنلاند در گروه  C و استونی در گروه D برگزار خواهد شد. فنلاند میزبان به مصاف مقدونیه شمالی و استونی میزبان به مصاف لتونی خواهند رفت.

قهرمان فعلی اروپا صربستان و همچنین لهستان دارنده مدال برنز آخرین دوره، در روز دوم بازیها برابر با 2 سپتامبر در کراکوف لهستان در گروه A، با رقبای خود به رقابت می پردازند.

اولین دیدارهای گروه B در روز سوم این مسابقات برگزار می شود و اسلوونی ، دارنده مدال نقره یورو والی 2019 ، به مصاف جمهوری چک میزبان می رود. در این گروه تیم ایتالیا به مصاف بلاروس و مونته نگرو به مصاف بلغارستان می رود.

24 تیم شرکت کننده در 4 گروه قرار گرفته اند که 4 تیم برتر از آنها به مرحله یک هشتم نهایی صعود می کنند.

هر 4 کشور میزبان میزبان یک گروه خواهند بود و مسابقات باید در شهرهای کراکوف (لهستان) ، اوستراوا (جمهوری چک) ، تامپره (فنلاند) و تالین (استونی) برگزار  می شود.

بازی های مرحله یک هشتم و یک چهارم نهایی به میزبانی کشورهای لهستان و جمهوری چک خواهد بود. و بازی های نیمه نهایی  18 سپتامبر و رده بندی و فینال 19 سپتامبر به میزبانی شهر کاتوویتس لهستان برگزار می شود.