شنبه یکم اردیبهشت ماه

آیا نیکولا گربیچ سرمربی تیم ملی مردان بلغارستان می شود؟

والیبال بلغارستان اسطوره والیبال صربستان و جهان را برای مربیگری دعوت کرده است. این اسطوره کسی نیست جزء نیکولا گربیچ اکنون سرمربی تیم والیبال باشگاه سر سیفتی پروجا است.به عنوان بازیکن و مربی تعدادی مدال دارد. او توانست در سال ۲۰۱۶ عنوان قهرمانی لیگ جهانی را برای صربستان کسب کند.

ماریکا marica وب سایت ورزشی بلغارستان نوشته است که این خبر را متوجه شده که صندلی پرندی با ۱۳ باخت در ۱۵ بازی لیگ ملت ها بشدت لرزان است. و لوبو گانه و Lubo Ganev رئیس فدراسیون والیبال این پیشنهاد را ارائه داده.این امر به پاسخ مثبت گربیچ بستگی دارد.

البته پرندی از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۶ سرمربی تیم ملی مردان والیبال  ایتالیا بوده که در المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس به مدال برنز رسید. او از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ برای بار اول سرمربی تیم ملی بلغارستان بود.  او در اواخر بهمن ماه سال ۱۳۸۹ به ایران آمد و در خصوص سرمربیگری تیم ملی با ریاست فدراسیون مذاکراتی انجام داد.

سیلوانو پرندی در دومین دوره سرمربیگری تیم ملی بلغارستان ناموفق بود. او از اوایل ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ قرار بود سرمربی تیم بلغارستان باشد . با انتقال بازیهای المپیک به سال جاری میلادی قرارداد کاری او هم برای پایان  بازیهای المپیک تمدید شده بود. اما عملکرد ناموفق تیم ملی بلغارستان در بازیهای ۲۰۲۱ لیگ ملت ها در ریمینی ایتالیا ادامه کار او را با مشکل مواجه کرد.

جدول رده بندی تیم مردان لیگ ملت های ۲۰۲۱در پایان بازی ها بشرح زیر است :

۱- برزیل ۲- لهستان ۳- فرانسه ۴- اسلوونی ۵- روسیه ۶- صربستان ۷ -آمریکا ۸- کانادا ۹- آرژانتین ۱۰- ایتالیا  ۱۱ -ژاپن ۱۲ - ایران ۱۳ - آلمان  ۱۴- هلند ۱۵- بلغارستان و ۱۶- استرالیا.