سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
حمایت «سید» از شیرفرهاد

ذهن تیم ملی را آشفته نسازیم

مصاحبه جنجالی فرهاد قائمی علیه تشکیلات تیم ملی در واقع می توانست نیشتری بر یک دمل قدیمی باشد، اما با قضایی که می بینیم تبدیل به تلنگر شد.

بعد از اینکه سرپرست تیم ملی با احترامات فائقه به نوعی حق را به بازیکن معترض داد، سیدموسوی هم از فرهاد قائمی حمایت کرد که بخش هایی از آن را می خوانید اما واقعیت این است که این بدقلقی ها شرایطی را پیش آورده است تا تیم ملی در آستانه المپیک از نظر ذهنی دچار آشفتگی شود. همه افرادی که دل در گرو ورزش ملی دارند، حتی اگر از روی حق و انصاف سخن بگویند، باید سهم خواهی را کنار بگذارند و حداقل در این یک ماه باقیمانده دندان روی جگر گذاشته، مراعات حال تیم ملی را بکنند. در این ایام البته که ما خواهان روشن شدن ادعای حضور مافیا در والیبال هستیم. اما در لفافه صحبت کردن و عدم ارایه مدارک مستدل و قانونی فرصت را برای عده ای فراهم می کند که با موذی گری های خاص اختلافاتی را که مثلا با فلان و بهمان یا تشکیلات والیبال دارند، دامن بزنند. ما با این رویه موافق نیستیم. همه می دانند که طی دو، سه دهه اخیر چقدر از این بابت چوب خورده ایم اما هرگز به خاطر منافع شخصی رفتن سفر و... به تیم ملی پشت نکرده ایم. پس همچنان از تیم ملی حمایت می کنیم و با اینکه دل ما صندوقچه اسرار است، اما ترجیح می دهیم که تیم ملی با آرامش به المپیک برود. بود یا نبود یک بازیکن خیلی در سرنوشت محتوم تیم ملی در بازی های المپیک تاثیرگذار نخواهد بود. و اما نظری و گذری به صحبت های سیدموسوی درباره فرهاد قائمی و عجیب اینکه این ستاره باتجربه هم حاضر نشده است مصداق هایی از ادعای مافیایی بودن را در والیبال ارایه دهد.

موسوی به ورزش سه گفت:  اصلا فرهاد قائمی که دیدن ندارد. والیبال فرهاد در تمام این سال ها به شکلی بوده که مکمل بازیکنان حاضر در زمین به شمار می‌آمده و اینکه او از لحاظ بدنی آن میزان از آمادگی را داشته باشد یا نداشته باشد در نوع والیبال او تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند. همانطور که گفتم او یک بازیکن مکمل است و به این خاطر که در تورنمنت قبلی ما در بحث دریافت تا حدی با مشکل روبرو بودیم قرار شد او بیاید و کیفیت تیم را در بحث دریافت ارتقاء دهد، اما خب متاسفانه بدون حتی یک جلسه تمرین این تصمیم گرفته شد و درکل من معتقدم در حق این بازیکن اجحاف شد.

وی ادامه داد: مسلما صحبت‌هایی را که او مطرح کرده از روی عصبانیت بوده و من هم اگر جای فرهاد بودم شاید این حرف‌ها را می‌زدم و در عین حال به او حق می‌دهم که عصبانی باشد. فراموش نکنیم که فرهاد قائمی در تمام موفقیت‌های والیبال ایران در طی این چند سال اخیر حضوری موثر داشته و جزو 6 نفر اصلی بوده است. هر وقت نیاز بوده با دل‌وجان بازی کرده و هر وقت هم تصمیم بر بازی نکردن او گرفته‌شده، بدون هیچ حاشیه‌ای تمکین کرده است و در مجموع او بازیکن بزرگی است که به نظر من به او بی‌احترامی شد.

ولی قطعا با توجه به شناختی که از او دارم می دانم که هیچ‌چیزی در دلش نیست و این حرف‌ها را در شرایط ناراحتی به زبان آورده که شاید هم یک سری از آن صحبت‌ها درست باشد و یک سری از آن چندان درست نباشد ولی کلا او هم از نظر اخلاقی و هم از لحاظ فنی در طی این چند سال اخیر بی نظیر بوده و این آوردن و خط زدن با هیچ متر و معیاری در شأن او نبود.

موسوی می گوید: ما اصلا در این فاصله زمانی که فرهاد حضور داشت اصلا تمرین 6 به 6 والیبال نکردیم. ما در این مدت یک جلسه وزنه زدیم که آلکنو حضور نداشت و در جلسه بعدازظهر که آلکنو آمد، چون حدود 9 روز بود که تمرین والیبال نداشتیم، یک سری تمرینات تکنیکی در حد پاس برگشتی و دریافت و تمرینات سبکی را برای روز بعد که بچه ها آماده شوند انجام دادیم و اصلا تمرینی انجام نشد که آلکنو ببیند فرهاد آماده است یا خیر. والله آن تمرینی که ما باهم انجام دادیم او هم اسپک زد و هم سرویس زد و هم دریافت کرد و هیچ مشکل خاصی نداشت.

 

Time out

 ... پس تمرینی هم انجام شد. مگر نه؟!

گفت و گزار: جمشید حمیدی