جمعه دهم فروردین ماه
جام جهانی بسکتبال - لتونی

جوانان؛ نبرد با لیتوانی در دور حذفی

تیم بسکتبال جوانان ایران بعد از دو شکست مقابل تیم های پرقدرت صربستان و لیتوانی شب گذشته به یک پیروزی دلچسب مقابل پورتوریکو دست یافت...

نتیجه بازی 68-81 به سود جوانان ایران شد. ایران با این نتیجه در سایه گل شماری به عنوان تیم سوم جدول با تیم دوم گروه A یعنی لیتوانی مصاف خواهد داد.

این پیروزی در واقع مقدار زیادی از فشار روانی حاکم بر تیم جوانان را کاهش داده است. با توجه به اینکه پورتوریکو در دور مقدماتی لیتوانی را شکست داده است، امید می رود که بچه های ایران بتوانند در نبرد امروز هم با دست پر از میدان خارج شوند.

جواد رحمتی پور مربی و کارشناس بسکتبال درباره عملکرد تیم ملی جوانان تا این لحظه می گوید: صربستان همیشه در بسکتبال دنیا مطرح بوده و از لحاظ متد بازیگری و داشتن مربیان طراز اول بهترین است. لتونی هم از تیم های خوب و مطرح و صاحب سبک بسکتبال دنیاست. بنابراین شکست مقابل تیم ها نمی تواند بر ارزش بازی جوانان سایه بیندازد. به اعتقاد من اگر شرایط روحی و روانی تیم کنترل شود، با توجه به بازیکنان خوبی که در اختیار داریم، حداقل می توانیم روی این بازیکنان برای آینده تیم ملی بسکتبال حساب ویژه باز کنیم.

بهترین بازیکن ایران

تیم پورتوریکو نیز در این‌ مسابقه ۱۸ امتیاز از اشتباهات حریف، ۱۸ امتیاز از ضد حملات و ۱۸ امتیاز هم از موج دوم حملاتش کسب کرد. در مجموع پورتوریکو ۴۰ امتیاز در منطقه رنگی و ۱۰ امتیاز از پرتاب‌های پیرامونی کسب کرد.

در انتهای این بازی، «پیتر گیرگوریان» گارد تیم ملی بسکتبال ایران با کسب ۲۴ امتیاز، امتیاز آورترین بازیکن زمین شد. پیتر با تاثیرگذاری ۱۸ نیز ستاره تیم ایران بود.

در سوی دیگر اما این «فیلیپ ولر» فوروارد تیم ملی پورتوریکو بود که با کسب ۱۸ امتیاز، ۱۱ ریباند دبل‌دبل کرد و با تاثیرگذاری ۲۳، بهترین بازیکن زمین شد.

نویسنده: عباس اسماعیلی