جمعه دهم فروردین ماه
ایتالیا و" میکس " منسجم

فرمولی که موفقیت آتزوری ها را رقم زد

ایتالیا یقه تیم توانمند اسپانیا را هم گرفت و به فینال جام ملتهای اروپا رسید اما توفیق سترگ این تیم مقابل ماتادورها بسادگی بدست نیامد و یاران روبرتو مانچینی زجر بسیاری کشیدند تا قدم به بازی نهایی بگذارند.

هر چند که تیم محبوب "آتزوری " با موفقیت در ضیافت پنالتی ها بلیت حضور در فینال را بدست آورد اما توان بالای بدنی لاجوردی پوشان از یک سو و هدایت خوب کادر فنی سبب گشت تا ضریب خودباوری آنها مضاعف شود و بتوانند برابر بازی سیال و با حساب و کتاب اسپانیا دوام بیاورند .

 در واقع ایتالیا مزد تفکرات و اندیشه های اثر بخش روبرتو مانچینی و همکاران او را گرفت تا با روحیه مصم بتواند مقابل تیم یکدست اسپانیا تاب بیاورد و در نهایت در ضربات پنالتی به هدف خود برسد.

مانچینی که به فرمول " تیم ورک " و خرد جمعی در نیمکت رهبری اعتقاد راسخ دارد با دعوت از جیانلوکا ویالی ، البریکو اوانی ، گابریل اوریالی تیمش را برای حضوردر این مسابقات معتبر قاره سرسبز آماده کرد .

ناگفته پیداست که ایتالیایی ها در پرتو این چارچوب و انسجام تمام قد در نیمکت رهبری توانستند از رقبای سختکوش زهر چشم بگیرند .

سرمربی آتزوری ( لاجوردی ) موفقیت ایتالیا را ثمره عصاره اندیشه همکارانش و تاکتیک پذیری شاگردان خود می پندارد و به واقع "میکس " این دو طیف ، موجب سربلندی لاجوردی ها شده و اسباب خشنودی علاقه مندان و شیفتگان به این تیم محبوب و دوست داشتنی را فراهم آورده است .

ایتالیا که فقط یکبار و آن هم در سال 1968 توانسته این جام معظم قاره سرسبز را در آغوش بگیرد بر این باور است بار دیگر و این بار در استادیوم خاطره ساز " ویمبلی " سرود قهرمانی سردهد .

نویسنده: رضا میرزاییان