جمعه دهم فروردین ماه
راه بزرگ شدن بازیکنان جوان ...

بسکتبال جوانان در گروه بازنده های جام جهانی

تیم بسکتبال جوانان ایران که با پیروزی بر پورتوریکو جوانه امید را در دل دوستداران این ورزش رویانده بود، در دور حذفی با شکست مقابل تیم لیتوانی به گروه بازنده ها رفت. این اتفاق در شرایطی برای شاگردان رضا نوری رقم خورد که لیتوانی بیشتر مغلوب پورتوریکو شده بود. به این ترتیب مردان جوان توپ و سبد ایران در گروه بازنده ها برای رده های نهم به بعد بازی خواهند کرد.

 تیم بسکتبال جوانان ایران با قبول شکست سنگین ۹۶ - ۵۳ مقابل لیتوانی در مرحله یک هشتم نهایی جام‌ جهانی ۲۰۲۱ لتونی، از صعود به دور بعد مسابقات بازمانده و راهی جدول بازنده‌ها شد که آمار این مسابقه نیز به شرح زیر رقم خورد.

تیم ملی ایران در این مسابقه ۹ امتیاز از اشتباهات بازیکنان لیتوانی، ۱۲ امتیاز از ضد حمله و تنها ۳ امتیاز از موج دوم حملاتش کسب کرد. در مجموع ۱۸ امتیاز ایران از منطقه رنگی و ۲۰ امتیاز هم از پرتاب‌های پیرامونی کسب شد.

اما لیتوانی برتری مطلقی در این بازی داشت و ۲۱ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران، ۲۵ امتیاز از ضد حملات و ۸ امتیاز هم از موج دوم حملاتش کسب کرد. در مجموع لیتوانی ۳۴ امتیاز در منطقه رنگی و ۴۹ امتیاز از پرتاب‌های پیرامونی کسب کرد.

در ریباند دفاع هم برتری با بازیکنان لیتوانی بود، ایران در این زمینه نیز ۳۸ - ۲۳ بازنده حریف بود. در ریباند حمله اما ایران ۸ - ۱۵ نسبت به حریف برتری داشت.

در انتهای این بازی، پارسا فلاح کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران با کسب ۱۱ امتیاز، ۱۰ ریباند، یک پاس گل، ۳ توپ ربایی و یک بلاک، تاثیرگذاری ۱۷ را به ثبت رسانده و بهترین بازیکن زمین شد.

امتیاز آورترین بازیکن زمین اما «هابرتاس پیووریوس» از لیتوانی بود که ۱۷ امتیاز را برای تیم خود به دست آورد.

با این شکست هرچند تیم ما راهی در جمع بزرگان این رشته پیدا نکرده است، اما فراموش نکنیم با حضور جوانانی چون پارسا دیرگوریان و ... کمک کنیم که راه بزرگ شدن را بیاموزند به ویژه اینکه تیم ملی بسکتبال ما همانند والیبال با یکسری ستاره های رو به افول و بازنشسته مواجه است و برای جایگزینی آنها باید به جوانان اعتماد بیشتری کرد و با شرکت دادن آنها در مسابقات معتبر بین المللی پشتوانه سازی کرد.

نویسنده: ج – دوستدار