پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
پیش به سوی المپیک

بازی ها بدون تماشاگر شد

اختصاصی – البرز ورزشی؛ در پی گسترش ویروس کرونا در ژاپن مسئولان بهداشتی و اجرایی کشور در نشستی که دیروز انجام شد و توماس باخ رئیس بین المللی المپیک نیز از طریق وبینار شاهد آن بود، مقرر شد که بازی های المپیک بدون تماشاگر برگزار شود.

در شبانه روز گذشته بیش از 520 نفر در توکیو به این ویروس آلوده شده اند این در حالی است که استان توکیو تاکنون سه بار به طور کامل در قرنطینه قرار گرفته است. در پی این تصمیم بازار بورس ژاپن به شدت دچار کاهش 600 ینی شد. هتل ها و رستوران های این شهر که برای اسکان تماشاگران سراسر دنیا رزرو شده بودند درگیر کسادی و خسارات فراوان شده اند. به این ترتیب تعداد داوطلبان ارائه خدمت بازی های المپیک کاهش یافته است و براساس اعلام وزیر بهداشت ژاپن برخی مسابقات که قرار بود به دلیل گرمای این ایام توکیو در ساعات آخر شب برگزار شود، دچار تغییر زمان شدند. همه مسابقات باید تا قبل از ساعت 9 شب به پایان برسد. تمامی رستوران ها و مراکز خرید هم فقط تا ساعت 8 شب باز خواهند بود و مراسم پیش بینی شده نیز با حداقل نفرات و حداکثر با 5 هزار نفر پی گرفته خواهد شد. در همین حال یک تنیسور معروف استرالیایی اعلام کرد که به دلیل عدم حضور تماشاگران از شرکت در المپیک صرفنظر کرده است.

ناگفته نماند که وزارت بهداشت هم ژاپن به مردم این شهرها اعلام کرده است که از نوشیدن نوشیدنی های الکلی در ایام المپیک به شدت خودداری کنند.

نویسنده: رضا مقدم – ژاپن