چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه

مدال میرهاشم محاسبه نشد؛ چرا؟

میرهاشم حسینی تکواندوکار ایرانی که در مسابقات تورنمنت آزاد لبنان موفق به کسب مدال طلا شده بود، در رنکینگ المپیکی محاسبه نشد.

میرهاشم حسینی تکواندوکار ایرانی که در مسابقات تورنمنت آزاد لبنان موفق به کسب مدال طلا شده بود، اما نکته عجیب اینکه این مدال طلا و آن ۲۰ امتیاز با وجود آنکه ماه گذشته کسب شده، به مجموع امتیازات حسینی در رنکینگ المپیکی محاسبه نشد تا وی با یک پله نزول به رده هفتم برود. بنا به قوانین فدراسیون جهانی جایگاه نماینده تکواندو میزبان بازی‌ها رده چهارم است. بر همین اساس رنکینگ میرهاشم یک پله دیگر نزول کرد و به رده هشتم رسید تا کلاً قرعه نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم تکواندوکار ایران در توکیو تغییر کند.

با این وجود در قسمت بالای جدول» دای هون لی» تکواندوکار شاخص کره جنوبی با رنکینگ یک، دور نخست استراحت دارد و سپس با برنده مبارزه «سیدو فوفانو» از مالی و «رشیتوف» از ازبکستان می‌رود.

میرهاشم حسینی نماینده کشورمان نیز دور نخست با «یو جن هوانگ» از چین تایپه دیدار می‌کند و در صورت کسب پیروزی برای صعود به نیمه نهایی باید به دیدار یکی از تکواندوکاران کره جنوبی، مالی یا ازبکستان برود که به احتمال فراوان «دای هون لی» کره‌ای ایست.

فدراسیون تکواندو در خصوص حذف ۲۰ امتیاز مدال طلای تورنمنت بیروت به فدراسیون جهانی نامه‌ای ارسال کرده و ضمن تشریح شرایط خواستار بازگردندن این امتیازات به حساب میرهاشم حسینی شده است. امیدواریم تلاش‌های فدراسیون تکواندو در این خصوص نتیجه داده و وی بتواند بر اساس حق قانونی و امتیازات واقعی خود در جدول مبارزات وزن ۶۸- کیلوگرم المپیک مبارزه کند.

نکته مهم اینکه کادر فنی تیم ملی در جریان اردوها همه رقبا را آنالیز کرده و با توجه به هر سناریویی در قرعه کشی تمرینات را طراحی می‌کنند. مهمتر نیز توانایی بالایی میرهاشم حسینی است. این تکواندوکار المپیکی بارها در رقابتهای مختلف برابر این رقبا مبارزه کرده و راه پیروزی بر آنها را می‌داند و با اعتماد به نفس و روحیه بالایی که جامعه تکواندو از حسینی سراغ دارند و در کنار توانمندی‌های فنی، می‌تواند با پیروزی بر رقبا راه کسب مدال را برای خود هموار کند.