پنجشنبه نهم فروردین ماه

هوشمند: والیبال ساحلی با این جوان ها المپیکی می شود

مازیار هوشمند کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران به آینده امیدوار است و می گوید: والیبال ساحلی ایران را در المپیک آینده خواهید دید.

تیم والیبال ساحلی ایران قهرمان زیر 19 سال آسیا شد. این رقابت ها در کشور تایلند برگزار شد و زوج جوان ایرانی ابوالحسن خاکی زاده از هرمزگان و  علی پسندی از مازندران به عنوان قهرمانی دست پیدا کرده اند. مازیار هوشمند کاپیتان سابق تیم ملی و سرمربی تیم اعزامی ایران در این باره می گوید: قرار بود سال 98 در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنم که به دلیل شیوع کرونا اعزام تیم کنسل شد و اکنون در شرایطی در صدر ایستاده ایم که زوج علی پسندی و خاکی زاده فقط شش روز کنار همدیگر بازی کرده بودند اما حسن کار ما در این بود که پیش از اعزام تیم به تایلند لیگ باشگاه های کشور را داشتیم که در آماده سازی بازیکنان بسیار اثرگذار بود.

وی درباره برنامه های این تیم برای شرکت در مسابقات جهانی جوانان گفت: رقابت های جهانی شهریور ماه در کشور تایلند برگزار می شود و ما منتظریم تا پیکارهای زیر 21 سال آسیا با شرکت سینا شوکتی و ابوالحسن خاکی زاده به پایان برسد. سپس بازیکنان در لیگ شرکت خواهند کرد و آن گاه زمینه تدارک برای تیم ملی را فراهم خواهیم ساخت.

وی درباره عملکرد بازیکنان ایرانی در رقابت های قهرمانی آسیا گفت: به اعتقاد سرمربی تیم قطر خاکی زاده و پسندی زنگ خطری برای تیم تیجان و شریف در تیم قطر خواهد بود. قطری ها سال هاست که قهرمان بلامنازع تورنمنت های جهانی هستند، اما سرمربی این تیم خاکی زاده را یک استثنا می داند و از نظر دفاعی او را مورد ستایش قرار می دهد.

هوشمند اضافه کرد: با حضور خاکی زاده خیال ما از نظر اجرایی، آنالیز و تاکتیک ها راحت بود ضمن اینکه قربان پسندی هم تمامی توپ های خود را در مسابقات به ثمر رساند. خواباندن توپ در والیبال ساحلی اهمیت بسزایی دارد. خوشبختانه ما با داشتن خاکی زاده و یک بازیکن زیر 16 سال به نام علیرضا زمانی که دو متر و دو سانتی متر قد دارد و از شهرستان نور مازندران است، به آینده بسیار امیدوار هستیم و شک نکنید که والیبال ساحلی ایران را در المپیک آینده خواهید دید.

نویسنده: جمشید حمیدی