جمعه دهم فروردین ماه
بی توجهی مسئولان به ورزش کشتی

محمد بنا: قول می دهم در المپیک جزو ده کشور برتر دنیا شویم

دستمزد بهترین مربی ورزشی با وجود حضور در المپیک قابل قیاس با سایر مشاغل نیست و آن اجحاف در این صنف محسوب می شود...

جایگاه ورزش و مربیان ورزش بین اهالی ورزش و ورزش دوستان از اهمیت بسزایی برخوردار است. فعالیت اغلب مردم به یکی از رشته های ورزشی مصداق آن است. افتخاراتی که تیم ورزشی به همراه مربیان شان کسب می کنند، به راحتی به دست نمی آید و قریب به اتفاق گروه بیشتری از ورزش های ما که مخاطب بسیار دارد و کسب افتخارات آن برای جامعه ورزش ارزش بسیاری دارد با وجود تلاش های مستمر مربیان آن حقوق و دستمزدی که برای آن در نظر می گیرند، بسیار اندک است. به طوری که دستمزد بهترین مربی ورزشی با وجود حضور در المپیک قابل قیاس با سایر مشاغل نیست و آن اجحاف در این صنف محسوب می شود. محمد بنا از پرافتخارترین مربی ورزشی ایران است که به گفته خودشان حقوق ماهیانه وی 7میلیون و 200 تومان است که 5 میلیون آن اخیرا به آن اضافه شده است و آن هم به خاطر المپیک بوده است.

محمد بنا در این باره گفت: چرا باید این همه در حق کشتی و کشتی گیر ظلم شود؟ در واقع یک دهم پول هایی است که برای برخی از رشته های ورزشی در نظر می گیرند.

مربی پرآوازه کشورمان از قاطعیت موفقیتش در المپیک گفت و اعلام کرد: قول می دهم در المپیک جزو ده کشور برتر دنیا شویم.

محمد بنا افزود: بی توجهی به کشتی وقتی در راس ورزش مملکت نهادینه باشد به تبعیت از آن در تمام نقاط کشور نیز سرایت می کند و باشگاه ها و تیم های کشتی در سراسر کشور هم مورد بی توجهی و کم لطفی قرار می گیرند و با این وجود کار به جایی نمی رسد که در یک شهر دور افتاده یک مربی به مدت یک دهه باید با هزینه شخصی خودش کشتی شهرش را اداره کند.

مربی خوش آوازه کشتی کشورمان از بی توجهی مسئولان ورزشی هم گفت: بی توجهی مسئولان رده بالای ورزشی در وزارت، کار را به جایی کشاندند که مسئولان ورزش و روسای بعضی از هیات ها در شهرستان ها با بیخیالی محض با کشتی برخورد کنند و به طور رسمی بگویند ما نمی توانیم به کشتی کمک کنیم. به دوستداران این رشته ورزشی می گویم که سال هاست پیه بی توجهی و ظلم به کشتی را به تن خود مالیده ایم.

گفت و گو: احمد دباغ