سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه
گفت و گو با قهرمان سابق تکواندوی جهان

حجی زواره: سیاسیون ورزش را خراب کرده اند

قهرمان سابق تکواندوی جهان اعتقاد دارد که کسب مدال در المپیک روی کاغذ امکانپذیر نمی شود باید شرایط را درک کرد و درباره آن به قضاوت نشست.

مسعود حجی زواره قهرمان سابق تکواندوی جهان در سال 2017 کره جنوبی، دو سالی است که در کرمانشاه به کار سازندگی و باشگاهداری مشغول است. او می گوید: برای ما تکواندوکاران چه در صحنه ملی باشیم و چه نباشیم، از صمیم قلب آرزوی موفقیت داریم اما باید بدانیم که قضیه المپیک با تمامی مسابقات متفاوت است و ورزشکاری که از نظر روحی، ذهنی و جسمانی در روز مسابقات در اوج باشد، پیروز می شود. پس اینکه روی کاغذ بنویسیم که مدال را برای کشورمان کنار بگذارند یا در حرف ادعا کنیم، پیش داوری درستی نداشته ایم.

وی که از بابت شیوع کرونا در کشور نگران است، می افزاید: برای اینکه مردم ما به زندگی عادی برگردند باید واکسیانسیون عمومی را مثل همه جای دنیا جدی بگیریم تا با ریشه کن ساختن این ویروس منحوس زندگی عادی جریان پیدا کند. من در کرمانشاه دو مجموعه ورزشی را اداره می کنم اما به دلیل کرونا فعالیتی انجام نمی شود.

قهرمان سابق آسیا و جهان درباره انتخاب وزیر جدید ورزش از سوی آقای رئیسی می گوید: اعتقاد دارم که وزیر ورزش صددرصد باید ورزشی باشد. این همه آدم های تحصیل کرده در کشتی، تکواندو، فوتبال و ... داریم چرا باید سیاسیون وارد این عرصه شود که هیچ استخوانی در ورزش خرد نکرده اند. با ادعا می گویم که آقای سلطانی فرد ورزش کشور را خراب کرده است؛ چرا که از جنس ورزش نبوده است.

گفت و گو: پیام محرمی