پنجشنبه نهم فروردین ماه
گفت و گو با دختر پرافتخار تیراندازی ایران؛

خدمتی: فکر و ذکرم المپیک است

نجمه خدمتی از افتخارات ورزش ایران است که برای دومین بار توفیق حضور در بازی های المپیک را پیدا کرد. دختر طلایی بازی های آسیایی اینچوان که در بازی های دور قبل ریوی آرژانتین تیراندازی کرده بود، این بار در تیراندازی خفیف سیبل های بازی های 2021 را هدف قرار می دهد.

خدمتی که از شهر زیبای بیرجند استان خراسان است، این بار جواز حضور در المپیک را در جام جهانی که با حضور 588 ورزشکار از 67 کشور برگزار شد، به دست آورد. وی در گفت و گو با البرز ورزشی درباره اهمیت بازی های المپیک گفت: من تقریبا در تمامی صحنه های قاره ای و جهانی شرکت کردم اما المپیک از اهمیت و اعتبار زیادی برخوردار است. در واقع باید گفت المپیک بزرگ ترین رویداد ورزش جهان است و از این بابت که موفق شدم کسب سهمیه کنم، خوشحالم و نهایت تلاش خود را به کار می برم تا بتوانم به فینال برسم. در المپیک قبلی که در تفنگ بادی بخت آزمایی کرده بودم، با اختلاف فقط دو دهم ثانیه از رسیدن به دور پایانی باز ماندم. این بار اما سوای تیراندازی خفیف در رشته جدید میکس که متشکل از یک خانم و یک آقا است در کنار آقای مهیار صداقت تیراندازی خواهم کرد.

رکورددار جوانان جهان در تیراندازی در پاسخ به پرچمداری خانم رستمیان در بازی های المپیک نیز گفت: در انتخاب پرچمداران سوای مهارت های فنی و افتخاراتی که افراد کسب می کنند، نظر مسئولان هم دخیل است ولی من از بابت انتخاب خانم رستمیان خوشحال هستم و اعتقاد دارم که ایشان لیاقت پرچمداری کشور ما را در المپیک داشته است.

نجمه خدمتی در پاسخ به این پرسش ما که آیا در قبال ورزش حرفه ای اداره یا ارگانی استخدام شده است، گفت: من دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت بدنی هستم و با توجه به رزومه ای که دارم فکر نمی کنم مشکلی از بابت استخدام داشته باشم. فعلا تمام فکر و ذکر من بازی های المپیک است.

نویسنده: مرجان بنی یعقوب