پنجشنبه نهم فروردین ماه
طرحی نو برای بسکتبال پایه

بسکتبال جوانان بار دیگر مقابل لتونی

بسکتبال جوانان ایران که در جام جهانی لتونی شرکت کرده است، شب گذشته در یک بازی ضعیف 84-61 مقابل ترکیه شکست خورد و آخرین امیدهای خود را برای قرار گرفتن مرتبه ای بهتر از دست داد.

جوانان ما برای کسب رتبه یازدهم باید بار دیگر مقابل لتونی قرار بگیرند . لتونی حریف دور مقدماتی بسکتبالیست های جوان ما بود. پیش از اینکه آمار دیدار جوانان ایران و ترکیه بپردازیم، بار دیگر تاکید می کنیم که در کنار حمایت از بازیکنان بااستعداد این تیم باید برای امور پایه ای دنیای توپ و سبد طرحی نو دراندازیم.

تیم ملی ایران ۲۰ امتیاز از اشتباه‌های بازیکنان مالی، ۷ امتیاز از ضد حمله و ۸ امتیاز از موج دوم حملاتش کسب کرد. در مجموع ۱۴ امتیاز ایران از منطقه رنگی و ۳۳ امتیاز هم از پرتاب‌های پیرامونی کسب شد.

تیم ترکیه نیز در این‌ مسابقه ۲۰ امتیاز از اشتباه‌های بازیکنان ‌ایران، ۱۲ امتیاز از ضد حملات و ۲۰ امتیاز هم از موج دوم حملاتش کسب کرد تا عملکرد بهتری در فاز حمله داشته باشد. در مجموع ترکیه ۴۰ امتیاز در منطقه رنگی و ۴۷ امتیاز از پرتاب‌های پیرامونی کسب کرد.

در انتهای این بازی، «ییگیت اونان» فوروارد تیم ترکیه با کسب ۱۷ امتیاز، ۴ ریباند، ۵ پاس گل و ۳ توپ ربایی، تاثیرگذاری ۲۱ را به ثبت رسانده و بهترین بازیکن زمین شد.

در سوی دیگر هم «پارسا فلاح» کاپیتان تیم ایران با کسب ۱۵ امتیاز، ۹ ریباند، ۲ توپ ربایی و یک بلاک، با تاثیرگذاری ۱۹ عملکرد خوبی داشت و ستاره تیمش شد.

نویسنده: ج – دوستدار