شنبه یکم اردیبهشت ماه
پیش به سوی المپیک

تظاهرات مقابل هتل توماس باخ

توماس باخ رئیس کمیته ملی بین المللی المپیک که در یکی از هتل های توکیو مستقر شده است، دیروز با انبوهی از تظاهرات کنندگان مقابل هتل خود مواجه شد. 

اجتماع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی درخواست کرده اند که دستور لغو برگزاری بازی ها داده شود. توماس باخ که قرار است فردا راهی هیروشیما شود، در آنجا نیز با مخالفان مواجه خواهد شد.

طبق تصویب مسئولان اجرایی مسابقات المپیک در 4 استان میاگی، فوکوشیما، شیزوکا و ایباراکی رویدادهای ورزشی با حضور اندکی از تماشاگران برگزار خواهد شد ولی در استان شمالی ساپورو حضور تماشاگران به کلی ممنوع اعلام شده است. به این ترتیب باید گفت که مسابقات بیسبال و سافت بال در فوکوشیما در میان دوستداران ورزش برگزار خواهد شد.

روز جمعه از میان ورزشکارانی که وارد توکیو شده اند، یکی از اعضای کاروان اسراییل در فرودگاه مثبت اعلام شد تا نامبرده در قرنطینه کامل قرار گیرد و با بازیکنان رژیم صهیونیستی مورد تست دوباره قرار گیرند.

در بازی های المپیک امسال حدود یازده هزار ورزشکار و 41 هزار مربی، سرپرست و مسئول و خبرنگار و عکاس ورزشی حضور خواهند یافت.

صبح امروز سیدنصرالله سجادی به همراه سه نفر از مسوولان کاروان ایران راهی توکیو شده اند.

تیم 10 نفره شنای لیتوانی وارد ژاپن شد و در استان کانا گاوا در اردوی آمادگی به سر می برد. اما یک روز بعد از ورود این تیم یکی از اعضای تیم یاد شده مبتلا به کرونا شد اما تست سایر شناگران لیتوانی منفی اعلام شده است.

اختصاصی البرز ورزشی – ژاپن رضا مقدم