جمعه دهم فروردین ماه
خواب بی خواب

دوئل ستارگان در ویمبلی

استادیوم خاطره آفرین "ویمبلی" لندن امشب شاهد مصاف دو غول قاره سرسبز خواهد بود تا سیمای فاتح جام ملت‌های اروپا نمایان شود.

اتزوری ها در یک سو با هدایت روبرتو مانچینی مربی موفق خود و انگلیس در پرتو اندیشه های گرت ساوت گیت در سوی دیگر برای ایستادن بر سکوی قهرمانی رودروی هم قرار می گیرند.

بی گمان میلیونها شیفته فوتبال بویژه هواداران ایتالیا و انگلیس چهار چشمی و با ولع تمام این پیکار داغ را از جعبه رنگی دنبال خواهند کرد و ثانیه به ثانیه قلبشان تاپ - تاپ خواهد زد.

انگلیس معمولا در این جام از سیستم دفاع چهار نفره خطی بهره برد و تنها در بازی مقابل آلمان با  سه دفاع بازی کرد. بد نیست بدانید ساوت گیت تنها در جدال با ژرمنها تغییر ذائقه داد و لذا  احتمال می رود سه شیرها مقابل ایتالیا نیز از این تاکتیک استفاده کنند.

می رسیم به ایتالیا که تا اینجای کار اسباب تحسین طرفدارانش را برانگیخته است.

بزرگترین علامت سوال در ترکیب ایتالیا این است که چه کسی به عنوان مهاجم هدف این تیم در کنار چیه‌زا و اینسینیه بازی خواهد کرد. البته ایموبیله شانس بیشتر ی نسبت به بلوتی و براردی در این پست دارد.

اما از اینها گذشته باید این مهم را ملکه ذهن کرد که دو تیم مدافعان بلندزن خوبی دارند و به ثمر رسیدن گل روی ضربه سر در جریان بازی برای هر دو تیم بسیار دشوار خواهد بود.

ضمن اینکه کیفیت خط میانی دو تیم بسیار بالاست، از یک سو دکلان رایس و کالوین فیلیپس دو هافبک جنگنده انگلیس و از سوی دیگر‌جورجینیو، بارلا و وراتی مردان موفق آتروری ها، نقش تأثیرگذاری در این پیکار داغ خواهند داشت .

منتظر می مانیم تا ببینیم سربازان تسخیرناپذیر آتزوری این بار هم فاتح خواهند بود یا اینکه انگلیس طعم شیرین قهرمانی را در این جام معظم خواهد چشید.

نویسنده: رضا میرزاییان