شنبه یکم اردیبهشت ماه
یادگار ماندگار

نبرد ورزشی در بحبوحه جنگ

سال 1366 مسابقات قهرمانی والیبال آسیا تیم ایران در بحبوحه جنگ تحمیلی عراق به کویت رفت. محدودیت های آن زمان باعث شده بود که بدون تدارکات کافی و دیدار برون مرزی راهی آن سوی آب های خلیج فارس شوند. این درحالی بود که بازیکن ستاره آن دوران یعنی جلال شاهسون به دلیل مشکلات ناشی از خدمت سربازی از همراهی تیم باز ماند.

تیم ایران با پیروزی بر نیلوزیلند و استرالیا و شکست از ژاپن و هندوستان از صعود باز ماند و در مراحل بعدی یک شکست تلخ از تیم عراق داشت.

بازی ایران و عراق در میان ازدحام و استقبال رسانه های خارجی انجام شد. پرویز خاکی رئیس وقت فدراسیون که خود از والیبالیست های قدیم بود، با راه اندازی لیگ استانی تلاش های زیادی را برای اعتلای والیبال انجام داد اما سال های جنگ بود و هزار و یک مشکل ...

در تصویر بازیکنان این تیم ایستاده از راست: محمود حداد نایب رئیس فدراسیون، بهمن سلطانی، پرویز بهرامی راد، اکبر نائینی، غلام جاویدی، مرحوم محمود کشفی (داور)، مجید ساداتی، فاروق فخرالدینی (سرمربی)، پرویز خاکی رئیس فدراسیون، کاوه سرحدی دبیر فدراسیون، مسعود صالحیه (مربی)

نشسته از راست: سعید حجازیان، علی موذن (کاپیتان)، جهانگیر ترابپور، امیر حجازی نو، میریونس عبدا...زاده، خلیل آزمون (پدر سردار آزمون)، ارسلان درگاهی، جمشید حمیدی، اکبر نائینی