جمعه دهم فروردین ماه
نگاه کارشناس؛

چهار سهمیه دوومیدانی زیر ذره بین

تیم دوومیدانی با چهار دونده در بازی های المپیک شرکت می کند اما وضعیت دونده های کشور ما در پرمدال ترین مواد المپیکی چگونه است؟ با دو کارشناس سرشناس این رشته گفت و گو کردیم.

دکتر محمدرضا آشتیانی عضو سابق کنفدراسیون آسیا و سرپرست پیشین فدراسیون دوومیدانی خیلی مختصر و مفید می گوید: برای دونده ها آرزوی موفقیت داریم. تعصب ما به این رشته المپیکی از دیرباز بوده امیدوارم که چهار نماینده ما بتوانند رکوردهای داخلی خود را در بازی های المپیک تکرار کنند و همین خودش یک موفقیت محسوب می شود! حضور فرزانه فصیحی که بعد از مریم طوسی دونده سرعتی پدیده است باعث خوشحالی ماست و امیدواریم که آقای تفتیان بتواند در دوی سرعت خودی نشان بدهد.

فدراسیون دوومیدانی در تدارک این دونده ها سنگ تمام گذاشتند و شاید اگر من جای رئیس فدراسیون بودم، تمام سرمایه های فدراسیون را صرف چهار دونده نمی کردم. با این همه امیدوارم که بچه های ایران موفق باشند. فراموش نکنیم که در زمان ریاست من شش سهمیه و در زمان حضور آقای داوری چهار سهمیه المپیکی داشتیم و حالا باید برای رسیدن به آن دوران حسرت بخوریم.

حکم علی کاظمی مربی سابق تیم ملی دوومیدانی هم می گوید: انتخاب خانم فصیحی اعتراضاتی را در پی داشت و من هرچه فکر می کنم ملاک و معیار تخصیص کارت سهمیه به ایشان را نمی دانم در صورتی که ما در بخش بانوان دونده هایی چون خانم عرب یا پرتابگر چکش و پرش با نیزه را داشته ایم که شایسته تر بودند. اینکه بخواهیم در المپیک دنبال مدال باشیم، انتظاری بیهوده است. به نظر من حتی حدادی هم شانس چدانی ندارد به رنکینگ جهانی ایشان نگاه کنید شاید حق را به من بدهید. من هم اعتقاد دارم همین که دونده های ما بتوانند رکوردهای داخلی خود را تکرار کنند، بد نیست.

نویسنده: مرجان بنی یعقوب