پنجشنبه نهم فروردین ماه
مجمع عمومی سالیانه فدراسیون هندبال؛

پاکدل: پس از سال ها در وضعیت مالی خوبی قرار گرفتیم

رئیس فدراسیون هندبال از تدوین آئین نامه جدید انضباطی این فدراسیون، طراحی و افتتاح سایت جدید و سامانه «هندبال من» و همچنین ساخت و تجهیز یک ساختمان دو طبقه جنب ساختمان فدراسیون هندبال به عنوان آکادمی ملی هندبال خبر داد.

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در مجمع عمومی سالیانه این فدراسیون که صبح امروز، سه شنبه 22 تیرماه، در آکادمی ملی المپیک ایران برگزار شد، درباره عملکرد فدراسیون هندبال در سال 1399 گفت: امیدوارم توانسته باشیم طی چند سال گذشته به انتظارات جامعه بزرگ هندبال عمل کرده باشم.

وی با اشاره به اقدامات سال گذشته در حوزه مالی بیان کرد:‌ خوشبخاته پس از سال ها با حمایت مسئولان ورزش کشور حسابرسی فدراسیون مطلوب شد و با ورود حامیان مالی به فضای هندبال کشورمان، جذب اسپانسر و تبلیغات مالی توانستیم سه برابر تعهدات مالی به وزارت ورزش را تسویه حساب کنیم. همچنین 27 درصد بیشتر از اعتبارات مصوب از وزارت ورزش دریافت کردیم که باید در این خصوص از حمایت های دکتر علی نژاد تشکر کنم. در بحث کمیته ملی المپیک هم بیش از اعتبارات دریافتی داشتیم و بدهی فدراسیون به سازمان توسعه اماکن ورزشی تسویه شد.

وی با اشاره به تصویب برنامه استراتژیک فدراسیون هندبال به عنوان نقشه راه فدراسیون، اظهار داشت: با تصویب این نقشه راه، تیم های ملی اکثر رده های سنی تشکیل شد و 23 اردوی ملی را داشتیم که در این راه همکاری و همیاری روسای هیات های استانی انکارناپذیر است چون اکثر اردوهای تیم های ملی در استان ها برگزار شد.

پاکدل افزود: در زمینه آموزش داوران و مربیان کلاس های دانش افزایی متعددی برگزار شد. همچنین در سال گذشته 23 سفر استانی با هدف کمک به رفع مشکلات استانی انجام شد و در این راه مشکلات سخت افزاری همچون سالن هندبال و مجوز احداث زمین در بسیاری از استان ها و همچنین روستاهای دورافتاده رفع شد.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه با فدراسیون های ورزش کارگری و دانش آموزی، اظهار داشت: در بحث ورزش همگانی نیز با گزارش وزارت ورزش جزو فدراسیون های برتر شناخته شدیم.

پاکدل در ادامه در خصوص تدوین آئین نامه انضباطی جدید فدراسیون هندبال گفت: پس از سال ها که از آئین نامه قبلی تبعیت می کردیم، آئین نامه جدیدی که از سایر فدراسیون های برتر بین المللی الگوبرداری شده، تدوین کردیم که روز گذشته هم به تایید هیات رئیسه فدراسیون رسید و هیات های استانی می توانند از این آئین نامه جدید استفاده کنند.

وی افزود: یک اتفاق خوب دیگر رونمایی از سامانه ملی هندبال با نام «هندبال من» بعد از مدت ها به آدرس handball.ir است که نه تنها به عنوان بانک آمار و اطلاعات، بلکه ثبت نام آنلاین در اکثر دوره های جاری، صدور گواهینامه های مربی و داوری، نظارت بر مسابقات، اعلام نتایج و ثبت نام تیم ها و .. از طریق این سامانه انجام می شود. این سامانه متعلق به تک تک جامعه هندبال کشورمان است.

پاکدل ادامه داد: همچنین  اتفاق خوب دیگر امروز افتتاح سایت جدید فدراسیون بعد از 15 سال است که بهره مند از کارتابل خبری حرفه ای و اطلاع رسانی مناسب، سیستم مسابقات و نتایج زنده، دارای کارتابل خبری اختصاصی هر هیات، برخورداری از سرویس عکس و ویدیو، دارای مزیت اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، منطبق با استانداردهای بهینه سازی موتور جستجو گوگل، دارای گرافیک و قالب اختصاصی، برخورداری از سطح بالای کاربری، همخوانی با نسخه تلفن همراه و تبلت، کد نویسی به روز و استاندارد و همچنین برخورداری از قدرت مناسب برای ترافیک مسابقات است.

وی اضافه کرد: همچنین بحث پایگاه های قهرمانی کشور امروز به رای گذاشته خواهد شد که در راستای توسعه این رشته ورزشی و پاسخگوی نیازهای هندبال کشورمان است. با این کار بازیکنان نخبه ای که در مسابقات استانی، آکادمی ها، مدارس هندبال، طرح ملی استعدادیابی و ... شناخته شوند وارد پایگاه های قهرمانی می شوند و مورد ارزیابی قرار می گیرند.

پاکدل همچنین ادامه داد: بعد از ماه ها پیگیری در کنار ساختمان فدراسیون هندبال زمینی به مساحت 500 متر مربع تصرف کردیم و قصد داریم‌ در آن ساخت و تجهیز آکادمی ملی هندبال را در دو طبقه پیگیری کنیم. در این دو واحد سوئیت تیم های ملی، سالن کنفرانس، واحد خدمات پزشکی و فیزیوتراپی و هم فضای کمیته ها و بخش اداری فدراسیون دیده شده و در صورت حمایت وزارت ورزش و المپیک طی چند سال آینده ساخته خواهد شد.

پاکدل در ادامه این جلسه طرح های مالی فدراسیون برای سال 1400 را مطرح کرد که به تصویب اعضا رسید.

پس از صحبت های پاکدل، روسای هیات های لرستان و ایلام و سیستان و بلوچستان در خصوص عملکرد و برنامه های آینده فدراسیون هندبال صحبت کردند.