سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه

حرف های جذاب قبل از دربی

دربی همیشه دربی است.زمانیکه به زمان برخورد سرخابی ها نزدیک می شویم، همه چیز تحت شعاع دربی قرار می گیرد.حتی در این میان پای غیر ورزشی ها و سیاسیون نیز در جهت حمایت از تیم مورد علاقه شان به فضای ورزش باز می شود.

حرفهای قبل از دربی همیشه جالب وجذاب است، حتی می توان گفت که قشنگ تر از متن دیده می شود.در اینجا صحبت های تنی چند از کارشناسان وپیشکسوتان فوتبال را می خوانیم.

 

امیر حاج رضایی: برنده ان است که شخصیت تیمی داشته باشد

امیر حاج رضایی کارشناس خبره فوتبال می گوید، این دربی با دربی های گذشته فرق دارد.دربی حذفی طعم وبوی دیگری دارد.شرایط دوتیم را متعادل می بینم.اما تیمی برنده خواهد بود تیمی جام قهرمانی را به اغوش خواهد کشید که در طول زمان بازی شخصیت  تیمی از زاویه مسائل فنی را داشته باشد.

 

 

علی پروین: پرسپولیس به دومین جام ازچهار جام خواهد رسید

علی پروین اسطوره فوتبال وپرسپولیس اعتقاد دارد، در برنامه تیم پرسپولیس شکار چهار جام قراردارد.سوپر جام را شکار کرد، فردا جام حذفی را به اغوش خواهد کشید ودر نوبت های بعدی قهرمانی لیگ برتر ودست اخر قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا.

پروین درخصوص دربی حذفی اشاره داشت، شرایط کنونی پرسپولیس مطلوبتر از استقلال دیده می شود.پرسپولیس به یک تیم ویک مجموعه راه یافته ولیکن استقلال با توجه به چالش های درونی اش در استانه راه یافتن به یک مجموعه تیمی قراردارد. تجربه ام می گوید بازی جالبی خواهد شد، اما گل فراوان نخواهد داشت.همان تعداد کم گل نصیب پرسپولیس خواهد شد.پرسپولیس با ثبت یک یا دو گل قهرمان جام حذفی خواهد شد.

 

پیروز قربانی :به استقلال خوشبینم

پیروز قربانی پیشکسوت تیم استقلال به پیروزی وقهرمانی استقلال خوشبین است.

وی اشاره داشت، بچه های تیم استقلال اکنون به شرایطی راه یافته اند که فقط برای دل هواداران بازی کنند.وقتی که پای دل به میان بیاید، جان هم بر کف دست قرار خواهد گرفت.

قربانی اضافه کرد، با توجه به اوضاع وشرایط کنونی که در استقلال از زاویه مدیریتی حاکم است، زمان ان فرا رسیده که استقلال با فرهاد مجیدی صاحب جام شود.اکنون بهترین زمان ان است.

 

درخشان : شانس پرسپولیس بیشتر است

حمید درخشان کارشناس وپیشکسوت فوتبال پرسپولیس ، شانس پرسپولیس را بیشتر از استقلال می داند.

درخشان از زاویه فنی وسازمان تیمی وقیاس نفربه نفر برتری پرسپولیس رامسلم دانسته واعتقاد دارد در خوشبینانه ترین تیم پرسپولیس با اختلاف دو گل به دومین جام در سال۱۴۰۰ وقهرمانی درجام حذفی دست پیدا خواهد کرد.

 

دین محمدی:استقلال شایسته قهرمانی است

سیروس دین محمدی پیشکسوت تیم استقلال، قهرمانی وبلند پروازی وشکار جام حذفی را شایسته تیم استقلال میداند.

دین محمدی دلیل ان را اینگونه بازگو کرد.اگر به نتایج چند هفته گذشته استقلال  توجه داشته باشید،  مشخص است که استقلال در مسیر بروز توانایی وقدرت نمایی راه یافته است.نقش مجیدی را نباید نادیده گرفت.او در وسط اتش تیمش را خوب جمع کرد وخوب چید وخوب هدایت کرد تا استقلال روزهای خوش وافتابی را مجددا ملاقات کند.شک ندارم که فردا پرسپولیس را اسیر وگرفتار شکست خواهد کرد.