سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه

محتشمیان: با طناب پوسیده هیچکس به چاه نمی روم

بازی های المپیک در شرایطی در توکیو آغاز می شود که باز هم در اعزام خبرنگاران ایرانی جنبه های تخصصی در نظر گرفته نشده است. هرچند که کمیته ملی المپیک سهمیه اعزامیان را در اختیار رسانه های محدود قرار داده است، اما باز هم جای نویسندگان و خبرنگاران تخصصی در رشته هایی مثل والیبال و بسکتبال خالی است...

چندمین بار است که نویسندگان، تحلیل گران و مفسران رشته های معتبر تیمی از چرخه مورد نظر دور می مانند. جواد محتشمیان مربی بین المللی و گزارشگر و مفسر والیبال تلویزیون در این باره می گوید: این قضیه مربوط به کشورهایی است که همه چیز آنها سرجایشان قرار دارد. در کشور ما اما یک عده هر کاری که دلشان می خواهد انجام می دهند و پاسخگوی هیچ کسی هم نیستند. بنابراین اگر بنده و شما بخواهیم درباره دلایل عدم اعزام خبرنگاران متخصص حرفی بزنیم، متهم می شویم که سنگ خود را به سینه می زنیم در صورتی که المپیک میدانی است که باید در آن کند و کاو و تحقیق کرد.

وی افزود: نمونه این بی توجهی را در والیبال می بینیم. در بازی های المپیک قبلی آقای سجادی سرپرست کاروان اعلام کرد که کارت افراد وابسته به والیبال صادر شد اما در عمل دیدیم که آنالیزور تیم کارت نداشت و آقای سرپرست همه کاره گروه بود. الان هم در مورد خط زدن بازیکنان یا دعوت نکردن برخی از آنان دیواری کوتاه تر از آلکنو پیدا نکردند و ابهامات همچنان در اذهان عمومی باقی مانده است. متاسفانه در والیبال ما عده ای دچار خودسانسوری شدند مثلا بازیکنی را خط می زنند، ساکت می شود در صورتی که در محافل غیررسمی از برخی عوامل پشت پرده سخن می گویند. در چنین شرایطی بنده و شما نباید با طناب پوسیده یک عده به چاه برویم چرا که راه و چاه از هم جدا نشده اند.

نویسنده: جمشید حمیدی