جمعه دهم فروردین ماه
بهترین نقشه راه برای استقلال

حواست را جمع کن آقا فرهاد 

انتظاری بیش از اینها از دو تیم ریشه دار و پرطرفدار  سرخابی داشتیم و باید جدای از نتیجه بازی پذیرفت که احتیاط افراط گونه نفرات آبی و قرمز، دربی را از شور و نشاط انداخت.

 استقلال با برتری در ضیافت پنالتی ها به نیمه‌نهایی رسید ولی میلیونها هوادار استقلال و پرسپولیس که چهار چشمی و از جعبه رنگی بازی را دنبال می کردند، 120 دقیقه فوتبالی تهی از جذابیت را دیدند.

به غیر از یکی - دو  مورد حرکت "نادر"، اصلا انسجام تیمی و بلوغ تاکتیکی بچشم نیامد و از ابتدای کار انگار مشخص بود که ترس از باخت در نزد دو تیم نمود بارز دارد و بازی فرسایشی خواهد بود .

بهر رو، این رویکرد و نمایش بی حساب و کتاب در قواره این دو باشگاه و دو رقیب دیرینه نبود و چیزی که محلی از اعراب نداشت "اراده تاکتیکی" بود و در یک جمله باید اذعان داشت، آنهایی که بازی را دنبال نکردند نباید به اندازه یک اپسیلن ناراحت باشند.

 از اینها که بگذریم در مجموع باید این نکته مهم را مدنظر داشت که آبی ها به این برد روحیه ساز نیاز حیاتی داشتند تا اسب خود را برای حضوری پرقدرت تر در نیمه نهایی و حتی قهرمانی زین کنند.

در دوره پیش هم استقلالی ها در ضیافت پنالتی مقابل سرخ ها پیروز شدند اما در فینال کم آوردند و قافيه را به تراکتور سازان باختند.

اما این بار فرهاد مجیدی نیک می داند که باید حواسش را شش دانگ جمع کند و  بدون کوچک ترین توجه به حاشیه های تخریب کننده و چالش های رایج، فقط و فقط مسير را برای توانمندی بیشتر آبی ها تسطیح کند.

او استراتژيست اصلی تیمش است و لذا باید طوری مهندسی کند که استقلالی‌ها بدون دلشو ه و حاشیه به پیش بروند و خون خود باوری در رگهایشان بجوش آید.

الان بهترین گزینه این است که فرهاد و یارانش ابرهای غلیظ حاشیه را از آسمان استقلال دور کنند و بجای آنکه بدنبال عوامل نامرئی باشند تنها منطق پیشه کنند و به فتح بی چون و چرای جام حذفی بیندیشند.

نویسنده: رضا میرزاییان