پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
با شمشیرباز المپیکی ایران پیش از پرواز

عابدینی: دیگر جای گله نیست

مجتبی عابدینی در المپیک ریو خوش درخشید. در جمع چهار شمشیرباز برتر بازی ها قرار گرفت. او اما همواره از بی توجهی به ورزش شمشیر بازی شکوه داشت ولی امروز در آستانه سفر به توکیو می گوید: دیگر جای گله ای نیست. باید با تمام وجود پیکار کرد.

عابدینی می گوید: همه بچه های ما تلاش خود را کرده اند و با قدرتی که در دستان شمشیربازان ایرانی است، رقبای بین المللی روی آن ها حساب ویژه ای باز کردند. پاک دامن، رهبری و فتوحی شمشیربازانی هستند که به اتفاق عابدینی به المپیک می روند. وی به البرز ورزشی می گوید: شمشیربازان مطرح دنیا همه از یکدیگر شناخت داریم و ضعف و قوت های یکدیگر را می شناسیم اما این را می دانم که شمشیربازی کشور ما در منظر چشم جهانیان خوش می نماید.

عابدینی از شمشیربازان کره جنوبی، فرانسه، ایتالیا، آمریکا و مجارستان عنوان حریفان جدی نمایندگان کشور ما نام می برد. وی در پاسخ به پرسش ما که چرا هیچ یک از دختران ایران سهمیه المپیک نگرفته اند، می گوید: قطعا فاصله چندانی در این بخش با شمشیربازان مطرح جهان نداریم و با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته المپیک آینده شاهد حضور بانوان ایرانی خواهد بود.

خلاصه ای از افتخارات مجتبی عابدینی

مجتبی عابدینی شورمستی متولد ٢٠ مرداد ۱۳۶۳ در تهران، اصالتا سوادکوه، مازندران کاپیتان و عضو تیم ملی شمشیربازی ایران در اسلحه سابر است.

المپیک تابستانی ۲۰۱۲

وی با قهرمانی در مسابقات انتخابی المپیک تابستانی ۲۰۱۲ در کشور ژاپن به المپیک لندن راه یافت. در المپیک، در سابر مردان و نخستین بازی در برابر فلورین زالومیر از رومانی با نتیجه ۱۵ بر ۷ شکست خورد و در رتبه ۳۶ قرار گرفت.

بازی‌های آسیایی

او در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ کره جنوبی، اینچئون توانست به همراه علی پاکدامن، محمد رهبری و فرزاد باهر پس از شکست تیم شمشیربازی سابر از کشور چین به دیدار نهایی راه یابد. در مسابقه پایانی با شکست برابر تیم کشور میزبان به جایگاه دوم و نشان نقره مسابقات دست پیدا کرد.

نویسنده: عباس اسماعیلی