جمعه دهم فروردین ماه
تیم ملی والیبال و آوردگاه المپیک

اکنون نوبت همدلی است

سرانجام لحظه پرواز فرا رسید و دوازده مرد برگزیده آلکنو ساعت 11:30 امشب از طریق دوحه قطر به توکیو محل بازی های المپیک پرواز می کنند. دیگر نیازی نیست که به ماوقع بپردازیم؛ چرا که دیگر فرصتی باقی نمانده است.

دشمنان دانا و دوستان نادان هر یک تلاش خود را کرده اند اما اکنون نوبت همدلی است تا شاید جوانان ما با دل های قرص به جدال با مدعیان بین المللی برخیزند. وظیفه ما نقد است. پیش از اعزام تیم گفتنی ها گفته شد و آقایان با سکوت از کنار قضایا گذشتند ولی این دلیل نمی شود که نقد در حین مسابقه و کنکاش و بررسی بعد از بازی ها را به دست فراموشی بسپاریم. مهم این است که در این برهه حساس تاریخی پشت همدیگر را خالی نکنیم و به خاطر تیم ملی که تیم ملت است وفاق را از یاد نبریم و با قلم ها و قدم ها و قلب هایمان به تیم ملی انرژی بدهیم. این یک وظیفه مقدس ملی است. بدون تردید والیبال ایران نیازمند حلاجی و جراحی است اما اکنون چشم انتظار پروازهای زیبا و بی بدیل پنجه طلایی ایران هستیم. تجربیات خوبی از المپیک قبلی داریم و این تجربیات با پنجه های سحرآمیز سعید معروف و حملات برق آسای سیدموسوی تکنیک سرشار از تجربه میلاد عبادی پور و امیر غفور قوه محرکه بسیار خوبی برای به حرکت درآوردن جوانان بسیار با استعداد همانند میثم صالحی، صابر کاظمی و ... خواهد بود. والیبال ورزش گروهی است اما ستاره ها هم می توانند تاثیرگذار باشند.

قرار است در جریان بازی ها اعضای کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک هم انتخاب شوند و از ایران کاپیتان سعید معروف در جمع 30 نامزد قرار دارد و کمیته برگزاری با تعبیه صندوق هایی در حومه دهکده بازی ها آرای ورزشکاران شرکت کننده کشورها را برای این گزینش سمبلیک و ارزشمند جمع آوری کند. امیدواریم که ورزشکاران ایرانی و همراهانشان آرای خود را به سعید معروف دریغ نورزند. بدون تردید معروف در بین ژاپنی ها هم از محبوبیت فراوانی برخوردار است.

برنامه دیدارهای تیم ملی در توکیو

ایران - لهستان

4 مرداد، ساعت 15:10

ایران - ونزوئلا

6 مرداد، ساعت 04:30

ایران - کانادا

8 مرداد، ساعت 04:30

ایران - ایتالیا

10 مرداد، ساعت 15:10

ایران - ژاپن

12 مرداد، ساعت 15:10

گروه‌بندی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

گروه A: ژاپن، لهستان، ایتالیا، کانادا، ایران و ونزوئلا

گروه B: برزیل، آمریکا، روسیه، آرژانتین، فرانسه و تونس

نویسنده: جمشید حمیدی