پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
پیش به سوی المپیک

مخالفت ژاپنی ها به میزبانی بازی های المپیک ادامه دارد

توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک که با خانم کووایکه شهردار توکیو دیدار کرد، درباره امنیت بهداشتی ورزشکاران شرکت کننده در بازی های المپیک به بحث و تبادل نظرپرداختند و شهردار توکیو قول داد که مشکلی پیش نخواهد آمد.

این در حالی است که روز به روز تعداد مبتلایان به کرونا در پایتخت ژاپن افزایش می یابد تا جایی که دیروز حدود 1300 نفر در توکیو به دلیل ابتلا به کرونا بستری شدند. از سویی دیگر طبق دستورالعمل وزارت بهداشت ژاپن و امور پزشکی کمیته بین المللی المپیک قرار شد در ورزشگاه های انفرادی چنانچه بازیکنی کرونایی شود، برعکس دستورالعمل پیشین فقط فرد مزبور در قرنطینه قرار گیرد. از سویی دیگر توماس باخ که به شهر هیروشیما رفته بود تا با اهدای تاج گل نسبت به قربانیان بمباران یانکی ها ادای احترام کند، با تظاهرات و مخالفت مردم این شهر مواجه شد. آمار نگران کننده مبتلایان به کرونا باعث ناراحتی شدید مردم این کشور شده است.

براساس آخرین خبر رسیده تاکنون فقط پنج ورزشکار وارد شده به ژاپن کرونایی تشخیص داده شده و در قرنطینه قرار گرفتند. این در حالی است که یک ورزشکار اوگاندایی هم در توکیو گم شده است. ظاهرا وی قصد ماندن در ژاپن و پیوستن به هموطنانش را دارد که در این کشور کارگری می کند.

نویسنده: رضا مقدم - ژاپن