جمعه دهم فروردین ماه

جابه جایی های مهم در فوتبال باشگاه های اروپا

 روزنامه تایمز نوشت: هر چند کرونا دست خیلی از تیم های باشگاهی اروپا را برای خرج کردن بسته است ولی با این وجود نقل و انتقالات بازیکنان در فوتبال اروپا پیگیری می شود و در این تابستان نیز با وجود برگزاری یورو ۲۰۲۰ و کوپا آمه ریکا ۲۰۲۱، شاهد انتقال های بزرگی بودیم و باید این انتظار را داشت تا پایان نقل و انتقالات شرایط این طور باشد.

سرخیو راموس خرید بزرگ پاری سن ژرمن در فصل نقل و انتقالات تابستانی بوده است. راموس بعد از ۱۶ سال حضور در رئال راهی پاری سن ژرمن شد. این بازیکن ۳۵ ساله در پایان فصل با رئال مادرید قهرمان سابق اسپانیا قرارداد خود را تمدید نکرد. انتقال وی به پایتخت فرانسه بدون پرداخت هزینه انتقال انجام شد. در سال ۲۰۰۵ راموس برای انتقال ۲۷ میلیون یورویی از سویا به مادرید نقل مکان کرد. راموس در طول حضور در رئال پنج عنوان قهرمانی اسپانیا و چهار بار لیگ قهرمانان اروپا (۲۰۱۴ ، ۲۰۱۶ ، ۲۰۱۷ ، ۲۰۱۸) را به دست آورد. او سالها در رئال افسانه بود.

جورجینیو واینالدوم نیز با انتقال آزاد به پاری سن ژرمن نقل مکان کرده است. مرد هلندی از لیورپول آمده و تا سال ۲۰۲۴ قرارداد دارد. پیش از این شایعات همچنان ادامه داشت که کاپیتان تیم ملی هلند به بارسلونا یا بایرن مونیخ روی می آورد. در نهایت بهترین پیشنهاد را پاریس ارائه داد و برنده پیشنهاد شد. هافبک ۳۰ ساله پس از امضای قراردادش گفت: من در یکی از بهترین تیم های اروپا خواهم بود و تمام انرژی خود را صرف این پروژه بلند پروازانه خواهم کرد.

داوید آلابا هنگام خداحافظی از قهرمان آلمان گفت: با چشمانی گریان بایرن  را ترک می کنم  اما در عین حال چشم به راه آینده ام هستم. در مونیخ ، ملی پوش اتریشی دو بار سه گانه (۲۰۱۳-۲۰۲۰) برنده شد اما پس از شکست در مذاکرات قرارداد  مسیر او و تیم به پایان رسید. بازیکن دفاعی ۲۹ ساله به Sport۱ گفت: پیوستن به رئال مادرید دقیقاً چالش جدیدی بود که بدنبال آن بودم. او در رئال با کارلو آنچلوتی کار خواهد کرد که در مقطعی در بایرن هم با هم کار کردند.

اشرف حکیمی، ستاره مراکشی اینتر، با قراردادی پنج ساله به پاری سن ژرمن پیوست.تنها بعد از یک فصل حضور در اینتر، اشرف حکیمی این باشگاه را ترک کرد و با قراردادی به ارزش ۶۰ میلیون یورو به علاوه پاداش راهی پاری سن ژرمن شد.

ممفیس دپای مهاجم تیم ملی فوتبال هلند به بارسلونا پیوست.

دپای به عنوان بازیکن آزاد به بارسلونا نقل مکان خواهد کرد. قرارداد این فوتبالیست با لیون فرانسه در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ به پایان می رسد. دپای از سال ۲۰۱۷ در لیون بازی کرده است، پیش از این در منچستر یونایتد انگلیس و آیندهوون هلند بازی کرده است. به عنوان بخشی از تیم ملی هلند، این فوتبالیست ۶۶ بازی انجام داد و ۲۷ گل به ثمر رساند.

تغییر در محدوده شهر. هاکان چالهان اوغلو به اینترمیلان پیوست  او از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ در ۱۷۲ بازی برای میلان ۳۲ گل و ۴۸ پاس گل داده است. رفتن از میلان به اینتر با بالعکس همیشه حساسیت بالایی دارد.

سرخیو آگوئرو به عنوان یک افسانه تابستان امسال پس از ده سال از باشگاه برتر منچسترسیتی جدا شد. این بازیکن ۳۳ ساله برای ۳۸۴ بازی  ۲۵۷ گل برای سیتیزنی ها به ثمر رساند و آگوئرو که سابقه بازی در اتلتیکو را دارد حالا بار دیگر در لالیگا خواهد بود.

دروازه بان تیم ملی ایتالیا نیز راهی تیم پاری سن ژرمن شد. او تا سال ۲۰۲۶ با پاری سن ژرمن قرارداد امضا کرده است. این دروازه‌بان جوان در یورو ۲۰۲۰ عملکرد درخشانی از خود نشان داد و عنوان بهترین بازیکن جام را به خود اختصاص داد و حالا باید با کیلور ناواس رقابت کند.