پنجشنبه نهم فروردین ماه
دست پرورده های مربیان سازنده

سهم مربیانی مثل باوفا در کشتی فرنگی چیست؟

 از جمله مربیان کاربلد و کارکشته جوان کشتی می توان به حمید باوفا اشاره کرد که علاوه بر زندگی روزمره خود با وجود مشغله هایش و بحران کرونا نتوانسته دور از دنیای کشتی باشد؛ هرچند هیچ پستی در تیم های ملی ندارد ولی در استان خود یکی از فعال ترین مربیان کشتی فرنگی است که کشتی را جزو برنامه های زندگی خود قرار داده است.

حمید باوفا سرمربی پیشین تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در پاسخ به این پرسش که علی رغم  سال ها حضور در کنار تیم ملی، چرا اکنون‌ جایی مربیگری نمی کند، اظهار داشت: متاسفانه باشگاه ها به دلیل کرونا فعالیت آنچنانی ندارند. خصوصا اینکه در مشهد به دلیل استقبال اندک کشتی گیران از رشته فرنگی، تقریبا این ورزش تعطیل شده، از طرفی من به دلیل اینکه کنار تیم ملی بودم سال ها از شهر و استان خودم دور بودم در نتیجه امکان اینکه بطور مداوم در باشگاهی تمرین کنم فراهم نبود با تمام این اوصاف شاگردی به نام وحید دادخواه را ساخته و پرداخته کردم که در مسابقات جهانی و آسیایی نوجوانان مدال گرفت و الان هم رده بزرگسالان کشتی می گیرد.

وی در ارتباط با وضعیت تیم های ملی کشتی فرنگی نوجوانان و جوانان گفت:  واقعیت این است که هیچ اطلاعی از شرایط و وضعیت تیم های ملی این دو رده سنی ندارم. تا زمانی که خودم‌ در کوران کار بودم به همه امور اشراف داشتم اما الان مدت ها از کشتی دور هستم‌ و از وضعیت خبر ندارم. همینقدر می توانم اذعان کنم که اغلب جوانانی که دردوره ما تیم‌ ملی این رده سنی بودند، اکنون‌در ترکیب بزرگسالان‌ قرار  دارند. و منتخبان آنها برودی عازم بازی های المپیک خواهند شد.

باوفا در ارتباط با نتایج احتمالی عملکرد فرنگی کاران در المپیک‌ خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشتی گیران اردوهای منسجم و متعددی را پشت سرگذاشته اند و به اعتقاد من به جز روس ها هیچ تیم دیگری در دنیا از این شرایط برخوردار نبوده که بتواند علاوه بر اردوها، در تورنمنت های مختلف هم شرکت کرده باشد. بنابراین فکر می کنم‌ بتوانیم نتایج خوبی در المپیک بگیریم. نفرات جوان، با انگیزه و مقتدری داریم. از تعداد مدال ها حرفی نمی زنم و هر پنج کشتی گیر اعزامی را شانس مدال می دانم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مسئولین فدراسیون‌ قبل از المپیک با شما جهت مربیگری در یکی از رده های سنی صحبتی داشته اند یا برای پس از المپیک احتمال چنین امری وجود دارد، تصریح کرد: هیچ صحبتی در این موارد با من نشده و باید منتظر باشیم فدراسیون کشتی بعد از المپیک چه تصمیمی خواهد گرفت. 

 با وفا در پایان تاکید کرد: برای نمایندگان کشتی کشورمان در المپیک آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم کشتی گیران چون همیشه سربلند و پر افتخار به وطن بازگردند.

نویسنده: احمد دباغ