جمعه دهم فروردین ماه

ارزش ها را در هاونگ له نکنیم

دعوای غیرمنتظره سه تن از بازیکنان قدیمی و باتجربه فوتبال ایران پیامد بدی داشت و ما را برآن داشت تا در این باره بنویسیم پیشکسوتان،  مدیران،  مربیان،  بازیکنان،  چه کردید وچه کردیم که این چنین شده؟

حرمت فروشی،  کسوت کشی، دهن دری،  بی اخلاقی،  نابود کردن مرام ارزشی ورزش و فوتبال،  از کجا رخنه کرده وکدام طیف در حال رواج دادن به آن است ؟

به راستی بر سر ما چه آمده که دیگر تحمل وصبر وعزت را نداریم تا کی پرخاشگری وتهمت وافترا وخود زنی، 

در این فضای ورزش وفوتبال کسی نیست بزرگی کند؟ کسی نیست پیشقدم رفع مشکلات شود، ای ورزشیان بس کنید،  این کآینه ها وعدوات های مقامی وجیبی وخوش خدمتی به غریبه ها ونفوذی ها، را تمام کنید .

وامصیبتا حرمت وارزش  والای اخلاقی ورزش را در هاونگ گذاشتیم وآن را له کردیم.

لااقل بزرگان و پیشکسوتان عرصه ورزش وفوتبال صبوری پیشه کنند، و اینقدر بی محابا جواب گستاخی ها  را ندهند که مادری این چنین برای حفظ آبرو و شخصیت بزرگ مرام ارزشی ورزش و زنده نگه داشتن حرمت رفاقت وبرادری  وجلو گیری از تنش،  عذر خواهی کند. (مادر برادران فنونی زاده)

خدا ترسان وحرمت گذاران کسوت ورزش وفوتبال کمک کنند بیش از این فضای ورزش آلوده به سخن گزاف نشود،  ورزش وفوتبال به اندازه کافی دشمن دارد بیش از این دیگر دست  به خود زنی نکنید، اجازه ندهید دیوار ارزش و مرام و کرامت و جوانمردی بر سر اهالی و کسوت ورزش بیش از این خراب شود!

می خواهیم به آن مادر بزرگواری که فرموده اگر مرتضی ومهدی چیزی گفته اند که باعث ناراحتی دیگران شده، من عذر خواهی می کنم،  عرض کنیم، مادر گرامی،  شما و مرتضی ومهدی برای اهالی ورزش وفوتبال این سر زمین بسیار محترم وبزرگوار هستید واین کلام شما درسی واقعی از مرام ارزشی ورزش ورفاقت ومهربانی وبزرگی وعزت  بود،  نیازی به عذر خواهی شما  نبود و توجه همه اهالی ورزش وپیشکسوتان و هواداران ورزشکاران به یک ضرب المثل معروف ادبیات عرب جلب می کنیم که ترجمه آن چنین است،  گاهی میان عزیزان و نزدیکان وخوبان یک خانواده،  نوع گفتمان ادبی، حالت رسمی بودنش را از دست می دهد ودرد سر ساز میگردد باید صبوری وبزرگی ومنش پیشه کرد «این الحباب یسقط الاداب»

ورزش وفوتبالش نیازمند جوانمردی و گذشت بیشتری است برایش این بستر را مهیا کنیم،  ان شاءا...

نویسنده: سید مهدی ابوس