پنجشنبه نهم فروردین ماه
پیش به سوی المپیک

اخبار ناخوشایند از دهکده المپیک

در حالیکه کاروان اعزامی ایران به بازی های توکیو از سرگردانی در فرودگاه ناریتا شاکی هستند، خبر رسید که چند نفر از 55 نفر از کارکنان مستقر در دهکده المپیک به ویروس کرونا مبتلا شدند و این تعداد البته با حضور 60 هزار پلیس که امنیت المپیک را برعهده گرفتند شاید رقم مهمی نباشد اما هرچه که هست موجب نگرانی هایی شده است.

 

گروه ایران در شرایطی وارد پایتخت توکیو شدند که از سوی مرتضی رحمانی موحد سفیر ایران در ژاپن و کارکنان این سفارتخانه و جمعی از ایرانیان مقیم به استقبال اعزامیان شتافته بودند ولی خب بحث کنترل کرونا و و حساسیت هایی که در این زمینه وجود داشت، مشکلاتی را ناخواسته رقم زده است. این در حالی است که ژاپنی ها به لحاظ نظم و برنامه ریزی در دنیا کم نظیر هستند.

شب گذشته میهمانی با حضور 40 نفر از میهمانان عالیرتبه از جمله توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک، سوکا نخست وزیر ژاپن، کواییکه شهردار و خانم سه کو رئیس کمیته ملی المپیک ژاپن برگزار شد. این مراسم فقط یک ساعت ادامه یافت و به لحاظ رعایت مراقبت های بهداشتی از صرف شام و نوشیدنی خبری نبود. در همین حال در محوطه هتل برگزاری ضیافت جمعی از شهروندان ژاپنی دست به تجمع اعتراضی زدند و خواستار لغو بازی ها شدند.

 

کوتاه و گذرا از متن و حاشیه

آخرین خبر اینکه برای عبور و مرور خبرنگاران در دهکده و همچنین در داخل شهر، لاین های مخصوصی دایر شده تا تردد این افراد با وقفه صورت نگیرد.

با اعلام مثبت شدن آزمایش کرونای دو نفر از ورزشکاران حاضر در دهکده اجرای دستورالعمل های بهداشتی سخت تر شده است.

تیم سوارکاری امارات متحده عربی با 36 راس اسب وارد توکیو شد. این اسب ها از کشورهای بلژیک و آلمان ارسال شده بودند.

یکی از ورزشکاران کشور نیجریه به دلیل وخیم شدن حال وی که مبتلا به کروناست در بیمارستان بستری شد.

هفت نفر از پرسنل خدماتی هتل تیم جودوی برزیل دچار کرونا شده اند و این مساله باعث شد که تیم جودوی برزیل هم دچار دردسر شود.

گزارش: رضا مقدم - ژاپن