جمعه دهم فروردین ماه
با دختران المپیکی ایران در راه توکیو؛

تقی پور: حمیده اهل تسلیم شدن نیست

حمیده عباسعلی یکی از سه ورزشکار اعزامی کاراته ایران به بازی های المپیک است. وی در وزن 61+ کیلوگرم برای کسب مدال به میدان خواهد رفت. دختری صمیمی و ورزشکاری اجتماعی که به لحاظ برخورد و رفتار در جوامع ورزشی و غیرورزشی نمونه است.

الناز تقی پور برنده نقره مسابقات کاتای جهانی آلمان از دوستان حمیده عباسعلی است که درباره مسابقات پیش روی حمیده به البرز ورزشی می گوید: ما دوستان قدیم هستیم و هر شب با هم درباره رویاها و پیکارهای مهمی که پیش رو دارد، گفت و گو می کنیم. حمیده عباسعلی از لحاظ روحیه جنگندگی بی نظیر است و انگیزه در لابه لای گفتارش موج می زند. اهل تسلیم شدن نیست و تا پای جان پیکار می کند. من یکی از سکوهای المپیک را برای حمیده قطعی می دانم. تقی پور که موفق نشده بود سهمیه المپیک بگیرد، می افزاید: در حال حاضر برای مسابقات جهانی امارات تمرین می کنم که قرار است آذرماه برگزار شود. البته اگر بتوانم در مسابقات گزینشی، موفق به عضویت در تیم ملی شوم.

حمیده عباسعلی که کاراته را از هشت سالگی شروع کرده است متولد 23 اسفند 1368 است که در سال 2014 در آلمان به مدال نقره جهان رسید او در سال 2016 هم باز روی سکو رفت. دو مداله شد اما این او را آن چنان که باید و شاید خوشحال نکرد چون میل به پیشرفت و خواهندگی در او خیلی زیاد است. دو ست داشت نقره دو سال قبلش را تبدیل به طلا کند اما این اتفاق رخ نداد و بر سکوی سومی دنیا قرار گرفت. حال از اینکه بی مدال از جهانی برنگشته خوشحال است اما راضی نیست. چون برای او هیچ نقطه پایانی وجود ندارد.

حمیده عباسعلی روز یکشنبه 17 مردادماه ساعت 9:30 نخستین مسابقه خود را در توکیو برگزار خواهد کرد. سارا بهمنیار و سجاد گنج زاده دو نماینده دیگر کاراته ایران در المپیک هستند.