جمعه سی و یکم فروردین ماه
المپیک و آرزویی بزرگ؛

تشکری: والیبال ژاپنی ماشینی است

تیم ملی والیبال به توکیو رسید و رنج سفر طول و دراز به کشور آفتاب تابان فقط مختص والیبال بازان نبود که بخواهیم آن را عمده سازیم. اما با این همه نگاه نیمی از جامعه ورزش و دوستداران دنیای توپ و تور به بلندقامتان تیم ملی کشورمان است.

آرمین تشکری بازیکن سابق تیم ملی که در سه دوره لیگ جهانی بازی کرده است و فصل پیش نیز یک دوره طلایی داشت، در این باره می گوید: برخلاف برخی تصورات که فکر می کنند ما در گروه آسان قرار داریم، باید بگویم که المپیک شرایطی متفاوت تر از لیگ ملت ها دارد. لهستان نایب قهرمان جهان و ایتالیا هم که با توپ پر می آید. اما اعتقاد شخصی من بر این است که جنگ اصلی ما با ژاپن خواهد بود. ژاپنی ها که والیبالی ماشینی را تجربه می کنند تمام تلاش خود را به کار خواهند برد تا تیم ما را شکست دهد. از قضا سیستم بازی تیم هم دستخوش تغییرات شده اند. بنابراین از نظر من اعتباری خیلی مهم است که ما به تیم ژاپن نبازیم.

سرعتی زن سابق تیم ملی والیبال اضافه می کند تیم ما جوانان با تجربه خوبی دارد که در کنار سعید معروف، سیدموسوی می توانند از پتانسیلی که دارند به خوبی بهره ببرند و می دانند که نهایت آرزوی هر ورزشکاری عضویت در تیم ملی و رسیدن به بازی های المپیک است و همین امر به آنها انگیزه مضاعفی می دهد. تشکری که در اوج آمادگی به یک باره از تیم ملی خط خورد، در این باره می گوید: هنوز هم نمی دانم که چه اتفاقی افتاده است اما این را بگویم که در کنار سیدموسوی دو جوان خوب با تجربه مانند مسعود غلامی و علی اصغر مجرد در پست سرعتی حضور دارند که از نگاه من آماده هستند و خوب بازی می کنند.

تشکری درباره حضورش در این فصل لیگ برتر می گوید: من دیگر پیکانی شدم اما از ترکیه و لهستان هم پیشنهاداتی داشته ام که لهستانی ها یک ایتالیایی را جایگزین من کردند و ترکیه هم قسمت نشد. برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم.

گفت و گو: جمشید حمیدی