جمعه سی و یکم فروردین ماه
مدالی با ارزش، همچون الماس در اردوی ایران؛

سجده شکر یک‌ ملت ، همراه با سجده جواد فروغی

کسب یک مدال طلای ناب در تپانچه ده متر ،که ارزشی مانند الماس داشت، یک ملت را به وجد آورد و فروغ جوانی برومند و شلیک های دقیق او تمام بزرگان تیراندازی جهان را مبهوت کرد.

رشته تیراندازی همچون بازیهای آسیایی در نخستین روز پیکارهای المپیک توکیو پیام آور شادی شد و طلایی ناب به مردم هدیه کرد. در گوانگجو‌ خانم الهه احمدی مدال خوش رنگ گرفت. در بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی هم خانم نجمه خدمتی مدال طلا را از چنگ چینی ها ربود و خانم نرجس امامقلی نژاد مدال نقره با ارزش برای کشورمان به ارمغان آورد. به اهتزار در آمدن دو پرچم خوش رنگ‌ در کنار هم و نواختن سرود  ایران‌ در سالن و آن لحظه های غرور آفرین را هیچگاه از یاد نخواهم برد. در آن روز همه از فرط شادی در سالن می گریستیم و از حماسه آفرینی نجمه خدمتی و نرجس امامقلی نژاد احساس غرور می کردیم و..
این بار توفیق نداشتم ،تا در توکیو باشم و مانند گذشته همراه با تیراندازان شایسته کشور ،پیام آور قهرمانی ها باشم. امابا توجه به شناختی که از بر و بچه های ناب و با صفا و متحد تیراندازی داشتم، با اعتقاد کامل منتظر حماسه آفرینی آنها بودم. جواد فروغی که دارای رنکینگ یک بود ،امید اول کاروان تیراندازی محسوب می شد. صلابت ،پایداری و اعتماد به نفس خارق العاده جواد فروغی در سالن مسابقه به ویژه در فینال و در جمع هفت فینالیست  پر آوازه جهان ستودنی بود. او در‌ نشانه روی و شلیک ها به قدری دقیق عمل می کرد ،که برای لحظاتی احساس کردم این صحنه ها را خواب می بینم‌ و در رویا هستم و..
هر چه به لحظات پایانی نزدیک‌می شدیم،انگار تپش قلب یک ملت را احساس می کردیم. همه مضطرب بودیم و با نگرانی چشم به تیرهای پایانی داشتیم و  جمع نمرات جواد فروغی و رقبا را بالا و پایبن می کردیم. هنگامی که ۵ رقیب یکی پس از دیگری از صحنه‌خارج شدند و جواد‌عزیز و دو ورزشکار صربستان و‌چین باقی ماندند. فروغی در شلیک های پایانی هم پا پس نگذاشت و با اراده  وعزمی آهنین امتیازاتی حیاتی کسب کرد و با شایستگی به مدال طلا رسید. گریه شادی نجمه خدمتی و خانم رستمیان از میان سکوها  و سجده شکر جواد فروغی به عنوان یک ورزشکار مومن و با ایمان هم جلوه ای خاص در سالن مسابقات ایجاد کرد و قلب یک ملت را شاد نمود. پایداری و استقامت این جوان رعنا و ورزشکار با اخلاق  که در عرصه خدمت در دوران کرونا هم نقشی ماندگار داشته، به او و خانواده محترمش و جامعه ورزش تبریک‌ می گوئیم و به انتظار درخشش دیگر ورزشکاران شایسته کشورمان می نشینیم.

 

نویسنده: احمد میرزاییان