شنبه یکم اردیبهشت ماه
آقای کوبیاک

تاریخ آوارگان لهستانی در ایران را بخوانید

بردشیرین ایران در مقابل لهستان ارزش دوچندان داشت .این پیروزی زمانی بیشتر نمایان می شود که این اتفاق در رویدادی معتبر مثل المپیک افتاده است وتیم مغلوب ، لهستان یکی از قدرتهای درجه اول جهان است.

تیم ملی ایران در شرایطی برد که در مسابقات لیگ جهانی مغلوب لهستان شده بود. ناکامی ایران همانگونه که کام مارا تلخ کرد، برد آن ما را بیش از اندازه شاد کرد. در این شیرینی ، دل ما به گونه ای شادشد ،که سرمان به سقف آسمان خورد! گویی روی ابرها پرواز می کردیم.

والیبال ایران با این پیروزی نشان داد که سقف بالاتری را درالمپیک جست و جو می کند.پیروزی بر لهستان اتفاق کوچکی نیست که برای آن پایکوبی نکرد.پس بگذاریم مردم ایران شادباشند.شادی روی پر قو...!

والیبال ایران ،حالا در افقی فراتر از گذشته به آینده نگاه می کند.این پیروزی نیز آغاز همان راه است.برای پیروزی باید شاد بود و برخلاف برخی که می گویند نباید زیاد شادی کرد ، ما می گوییم ، شادی می کنیم و باصدای بلند هم می خندیم. به گونه ای می خندیم تاگوش کوبیاک کر شود.

مرسی «کوبیاک» که مارا به حساب نیاوردی! همین حرف شما برای ما کافی بود تا ایرانی باغیرت  آنقدر پرقدرت شود ، تا بدانی در بیشه ایران پلنگ خفته است!

 کوبیاک !برای شما کرکری نمی خوانم.برای شماهم احترام خاص قائل هستم.ولی یادت باشد که در آینده مقابل شیران والیبال ایران کلاه ازسرت برداری و به تیم ایران و ایرانیان احترام بگذاری!وبرای تو هم می گویم که یادت باشد که این ایران و ایرانی ، همان ملتی است که در جنگ جهانی دوم به پدران و مادربزرگان تو احترام گذاشت و به آنها پناه داد تا از  زیر توپخانه وحملات وحشیانه ارتش نازی و کله خری مثل هیتلر و کوره آدم سوزی نژادپرستان آلمانی رهایی یابند!

سفارش می کنم که برو تاریخ مهمان نوازی ایرانیان در جنگ دوم جهانی  وآورگان لهستانی را بخوان!

والیبال ایران در اولین قدم پیروز شد و البته ما شادی هم می کنیم ولی  بازیهای ایران را نیز درروزهای حساس آینده با دقت و هوشیاری در نظر خواهیم داشت.

والیبال ایران، بازی اول را برد تا با انرژی مضاعف  و دیدگاههای تاکتیکی متناسب با هر حریف ، وارد کارزار شود وما براین باور هستیم که تیم ایران مطلوبتر‌وپرقدرت تر وفراتر از بازی لهستان ، وارد میدان دوم می شود.

 علم ورزش می گوید نباید در باد پیروزی زیاد خوابید ولی این پیروزی روحیه بخش ، می تواند زمینه ساز پیروزی های آینده باشد. برای ما سخت ترین تیم گروه ، تیم لهستان بود. اما نباید مابقی حریفان را نیز دستکم گرفت.

بدون شک ، پیروزی ما دراین میدان، ارزش و احترام خاص دارد ولی زمانی این شهد پیروزی، شیرین ترمی شود که چهار پیروزی دیگر در کارنامه ایران رقم بخورد!

والیبال ایران ، برای صدرنشینی گروه نیاز به چهار برد دیگر دارد ودر آینده پیروزی بر حریفان دیگر،دور از ذهن نیست!چرا که والیبال ملی ما سابقه بردن هر چهار حریف را در کارنامه دارد.پس ما از پیروزی مقابل لهستان با هوشیاری و آگاهی ، سرمست می شویم ولی به آینده هم نگاه ویژه خواهیم داشت.نگاهی که در آن اتفاق آینده ، پیروزی های ارزشمند مقابل ونزوئلا ، کانادا ، ایتالیا و ژاپن  رقم بخورد.

 

نویسنده: سیف الله ترابی