پنجشنبه نهم فروردین ماه
رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی جهان- مجارستان

مصطفی رضایی و علیرضا عبدولی به دیدار فینال راه یافتند

در پایان مسابقات مقدماتی مصطفی رضایی و علیرضا عبدولی در اوزان 60 و 71 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و علی احمدی وفا و علی جلالی عبدالوند نیز در گروه بازنده ها حضور دارند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است: در وزن 45 کیلوگرم علی احمدی وفا  در دور اول با نتیجه 5 بر صفر از سد لونت فیگ از مجارستان گذشت وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نیکیتا دمنتیف از اوکراین با نتیجه 1 بر 1 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، احمدی وفا به گروه بازنده ها رفت. وی ابتدا باید به مصاف ماکسیم زاخاروف از بلاروس برود و در صورت پیروزی بر این حریف راهی دیدار رده بندی خواهد شد تا مقابل نوربولات بردیخولوف از قرقیزستان قرار بگیرد.

در وزن 51 کیلوگرم ابوالفضل شهرکی نیا در دور اول مقابل کادین ویلیامز از آمریکا با نتیجه 6 بر 3 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر آمریکایی در دور بعد، شهرکی نیا از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن60 کیلوگرم سید مصطفی رضایی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل عزیزبک یولدوشیف از ازبکستان با نتیجه 5 بر 2 به پیروزی رسید. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 4 بر 3 از سد عبداله سلیم اف از روسیه گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. رضایی در این مرحله با نتیجه 3 بر صفر از سد راتی خوزروانیدزه از گرجستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. حریف وی در دیدار پایانی رازاک بیشیکیف از قرقیزستان است.

در وزن 71 کیلوگرم علیرضا عبدولی در دور اول با نتیجه 9 بر صفر نورل دویشونبکوف از قرقیزستان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه 7 بر 4 تورنیکه میکلادزه از گرجستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. عبدولی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر مقابل عرفان میرزویف از اوکراین پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عبدولی در این مرحله با نتیجه 7 بر 2 روسلان نوراله یف از آذربایجان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال به مصاف الکساندر سولووی از مولداوی می رود.

در وزن 92 کیلوگرم علی جلالی عبدالوند پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 13 بر 4 مقابل ابوبکر خاسلاخانوف از بلاروس مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. جلالی عبدالوند در این گروه به مصاف روسموس لیسما از استونی می رود و در صورت پیروزی بر این حریف راهی دیدار رده بندی خواهد شد تا مقابل هاراتون کراکاسیان از ارمنستان برود.