جمعه دهم فروردین ماه
لیگ برتر در ایستگاه ماقبل آخر

پرسپولیس به زمین سفت می رسد؟!

لیگ برتر به ایستگاه ما قبل پایانی خود راه یافت. هفته بیست ونهم در حقیقت هفته پرتردد لیگ خواهد بود.در این میان دیدار پرسپولیس با تراکتور که در تهران برگزار می شود، پرتعدادترین بازی هفته خواهد بود. اگر و اما در این بازی فراوان وجود دارد.بسیاری از چشم ها به این بازی دوخته شده است.

خیلی ها بر این تصور هستند  که پرسپولیس شاید به زمین سفت برخورد کند. پرسپولیس با یحیی در تهران به دنبال پیروزی است تا برای دسترسی به قهرمانی در تهران به پایان برساند، اما تراکتور با توجه به وعده های مالی کلان به عنوان پاداش که از سوی مدیران باشگاه خود دریافت کرده با توپ پر وارد تهران خواهد شد تا بلکه پرسپولیس را در هفته بیست ونهم در چهارراه چه کنم چه کنم قرار دهد.

* استقلال در مازندران میهمان نساجی است. هوای شرجی مازندران نخستین مشکل برای استقلال خواهد بود. گرچه نساجی از بابت سقوط به لیگ پایین تر به آسوده خاطر  راه یافته و همچنان در لیگ برتر ماندگار شد، اما بر این اندیشه است تا با به زیر کشاندن استقلال ماندگاری اش در لیگ را برحسب قدرت به تصویر بکشاند.

*  سپاهان در حالی که یک چشم به بازی پرسپولیس دوخته است، اما خود باید بر گزار کننده دربی اصفهان باشد. بی شک برای سپاهان این بازی دشوارتر از هر دیدار دیگری باشد،چون حساسیت دربی اصفهان کمتر از تعریف دربی تهران نیست. گذشته از آن ذوب آهن برای بقا نیاز به پیروزی وشکست سپاهان دارد ،در غیر اینصورت زمزمه وداع با لیگ برتر را در گوش خواهد شنید.

* در تبریز تیم سقوط کرده ماشین سازی میزبان تیم پیکان خواهد بود. ماشین از لیگ برتر جدا شده است، اما پیکان با تارتار در باریکی ها به دنبال کسب سهمیه آسیایی است.اگر جوانان پیکان به باور شکست ماشین سازی هدایت شوند، خودروسازان یک گام جهت کسب سهمیه آسیا نزدیک تر خواهند شد.

 

*شاگردان امیر قلعه نوعی به مسجد سلیمان خواهند رفت تا آنها نیز شانس خودرا برای قرار گرفتن در ردیف سهمیه بگیران آسیا بیازمایند. گل گهر با قلعه نوعی تا به اینجای کار فراتر از پتانسیل خود دیده شده است، در مسجدسلیمان مقابل نفت فکری به دنبال تکمیل کردن قدرت و توانایی خود است.

* درکنار دربی اصفهان در خوزستان هم شاهد دربی جنوبی ها خواهیم بود. فولاد با نفت آبادان بازار فوتبال جنوبی ها را داغ خواهد کرد.

*  مس وپدیده دررفسنجان دیداری را برگزار خواهند کرد که برد و باخت برای دو تیم هیچ تاثیری در جدول برایشان نخواهد داشت.

 دیدار سایپا با آلومینیوم برای تیم تهرانی چون سایپا بسیار با ارزش است.سایپا می خواهد درلیگ برتر باقی بماند، گرچه توان این تیم بالا نیست و شعارهای کمالوند هنوز درخصوص این تیم تحقق نیافته است، اما برای به زیر کشاندن شاگردان علیرضا منصوریان نقشه ها بر سر دارد. برای سایپا این بازی نقش مرگ و زندگی را دارد، اما در کل حیف است که تشکیلات بزرگ ومنظمی چون سایپا از لیگ برتر بر اثر سقوط جدا شود.

نویسنده: اکبر عزیزی