جمعه دهم فروردین ماه
ناکامی تکواندو در المپیک

عبداللهی: میرهاشم پا نزد!

 میرهاشم حسینی، نماینده تکواندوی کشورمان در دسته 68- کیلوگرم المپیک در نخستین مسابقه خود مقابل یو جین هوان از چین تایپه قرار گرفت؛ این نبرد در نهایت 18 بر 15 به سود میرهاشم خاتمه پیدا کرد تا نماینده کشورمان کارش را در این دوره با پیروزی آغاز کند.

میرهاشم در دومین نبرد خود در این دوره از مسابقات که در سالن ماکوری شهر توکیو برگزار شد، مقابل رشیدوف از ازبکستان قرار گرفت که این مسابقه با نتیجه 34 بر 22 به سود نماینده ازبکستان خاتمه پیدا کرد.

به این ترتیب، میرهاشم حسینی از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازماند و رشیدوف در مسابقه بعدی خود در مرحله نیمه‌نهایی باید با ندزاد از بوسنی روبه رو شود.

فرزاد عبداللهی کارشناس تکواندو و قهرمان سابق جهان در تحلیل شکست های تکواندو در بازی های المپیک به البرز ورزشی گفت: متاسفانه میرهاشم از بازی فوق نشان داده بود که از نظر جسمانی و تکنیکی آماده نیست و در مسابقه با حریف ازبک از ضربات پای خود استفاده نکرد. از سویی دیگر آرمین هادی پور نیز هوشمندانه عمل نکرد و نتیجه را در اثر ضعف تکنیکی واگذار کرد. وی البته از ناحیه رباط صلیبی پا دچار پارگی شده بود و این را همه می دانستند. با این همه اگر وی از هوش خود استفاده می کرد و با مدیریت این مسابقه را به پایان می برد، می توانست شرایط بهتری داشته باشد. البته باید مربیان تیم ملی بازگردند تا در این باره نظر صائب تری را ارائه دهند.

عبداللهی درباره شکست ناهید کیانی از کیمیا علیزاده هم گفت: علیزاده می توانست که چگونه مبارزه کند. وی با شکست دادن قهرمان دو دوره جهان از انگلیس و غلبه با تکواندوکار چینی که عنوان قهرمانی جهان را داشت، آمادگی آرمانی خود را به رخ کشیده است. افسوس که ما نتوانستیم او را برای تکواندوی ایران حفظ کنیم.

گفت و گو: پیام محرمی