جمعه سی و یکم فروردین ماه

طالقانی: برای موفقیت در المپیک باید چهار سال برنامه ریزی کرد

محمد رضاطالفانی رئیس اسبق فدراسیون کشتی و عضو هیئت رئیسه فدراسیون طی مصاحبه ای با خبرنگار البرز ورزشی گفت متاسفانه ما برنامه چهارساله مدون و با حساب و کتاب برای المپیک نداریم.

 رئیس اسبق فدراسیون کشتی و مدیر موفق ورزش اول کشور در رابطه با لزوم برنامه ریزی و حمایت مسئولین از رشته های مختلف از جمله کشتی به البرز ورزشی گفت: برای دستیابی به موفقیت و پیروزی در میدان بزرگی چون المپیک باید برنامه چهارساله داشته باشیم. نمی شود از یک سال قبل از المپیک و یا چند ماه مانده به این رویداد بزرگ برنامه ریزی کرد و موفق شد.

محمد رضا طالقانی افزود: زمان مسئولیت عفوری فرد در سازمان تربیت بدنی وقت، و پس از پایان المپیک بارسلون من جهت استخدام یک مربی کشتی فرنگی به کوبا رفته بودم از قضا و بر حسب اتفاق دکتر غفوری فرد هم به کوبا آمده بود و با فیدل کاسترو دیدار داشت در آنجا وقتی با مسئولین وقت ورزش کوبا صحبت می کردیم آنها می گفتند ما برای دوره بعد المپیک تعداد جلسات تمرین، بدنسازی و سایر مسائل برنامه ریزی کرده ایم. حتی تعداد جلسات تمرین و آماده سازی را هم مشخص کرده بودند. طبیعی است در چنین شرایطی می توان به کسب موفقیت امیدوار بود. کوبایی ها برای موفقیت کشتی چنین برنامه ریزی چهار ساله داشتند حالا حساب کنید کشورهای موفق در ورزش چه برنامه هایی دارند.

وی ادامه داد: یک سال و نیم پیش هم من از مسئولان ورزش خواسته بودم برای موفقیت ورزش از جمله کشتی باید برنامه ریزی و حمایت دقیق داشته باشند اما متاسفانه این امر مورد توجه واقع نشد. در چنین شرایطی نمی توان امیدوار به پیروزی بود مگر اینکه خود ورزشکاران با تکیه بر نبوغ و توانمندی خود نتیجه بگیرند که آن هم در همه شرایط ممکن نمی شود.

گفت و گو: احمد دباغ