جمعه سی و یکم فروردین ماه

وداع با دنیای گزارشگری و کارشناسی در صداوسیما

باسابقه ترین گزارشگر و کارشناس بسکتبال در آستانه کناره گیری همیشگی از دنیای رسانه تصویری است. استان عنایت آتشی بعد از چهار دهه همکاری با صداوسیما تصمیم گرفته است بعد از بازی های المپیک از این عرصه خداحافظی کند.

بازیکن و مربی سابق تیم ملی که شاگردان زیادی را تحویل دنیای توپ و سبد داده است و از نظر آرامش در ارائه گزارش و مباحث فنی و سلامت گفتاری کم نظیر بوده و از احترام و جایگاه ویژه ای در دنیای بسکتبال برخوردار است. وی امروز در گفت و گو با البرز ورزشی با اعلام این خبر گفت: آب نباید یک جا راکد بماند. خوشبختانه چند جوان در شبکه های مجازی که آنها را نمی شناسم از نظر گزارش بسیار بااستعداد هستند و الان موقعی است که باید جای خودم را به آنها بدهم. آتشی که 45 ساله در امر گزارشگری و مربیگری فعالیت خستگی ناپذیر داشته اند، می گوید: در این مدت نه حقوق گرفته ام و نه امتیازی نصیب من شد و تنها از روی عشق و علاقه به بسکتبال وقتم را صرف این کار کردند.

استاد آتشی در پاسخ به سوال ما که آیا طی چهاردهه گزارشگری و بازی های المپیک اعزام شده اید، گفت: اصلا ... گفتن و حرف زدن در این باره آب روی یخ ریختن است.

به راستی اگر آتشی با آن همه دانش و تجربه به المپیک اعزام نشود و در والیبال جواد محتشمیان، جمشید حمیدی، سیف الله ترابی و علی شاکری و کیومرث کرده هم نادیده گرفته شوند، بی انصافی نیست؟!

از روسای فدراسیون های مربوطه توقعی نداریم چرا که آنها دنبال افرادی هستند که مزاحم رسانه ای این فدراسیون ها نشوند. اما رئیس کمیته ملی المپیک که مجسمه پیشکسوتان ورزش را می سازد، آیا می داند که در المپیکی شدن والیبال و بسکتبال این افراد چقدر خالصانه زحمت کشیده اند و عمری را بدون منت در این راه گذاشته اند.

نویسنده: عباس اسماعیلی