جمعه دهم فروردین ماه
بی توجهی روسای فدراسیون ها به خبرگان ورزش؛

ملکی: مرادی خودش را به جای من معرفی کرد

رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری نامه ای به من داد مبنی بر اینکه اگر از سوی فدراسیون معرفی شوم در ژوری وزنه برداری المپیک جای خواهم گرفت. من این نامه را از طریق مجلس به آقای سلطانی فر رسانده ام و ایشان هم دستور پیگیری را به معاونین خود داده است اما در کمال تعجب مشاهده کردم که آقای مرادی رئیس فدراسیون خودش را به جای من معرفی کرده است.

داوود ملکی قهرمان سابق وزنه برداری جهان، مدرس فدراسیون جهانی وزنه برداری با بیان این مطلب به البرز ورزشی افزود: آقای مرادی 12 سال دبیرکل کنفدراسیون وزنه برداری آسیا بود و در فدراسیون جهانی هم سمتداشت و حق این بود که در قبال داوران و کارشناسان زیرمجموعه خود هم احساس مسئولیت و دین کرد. کما اینکه رئیس فدراسیون ترکیه که خود قهرمان المپیک بود، یک داور را برای ژوری معرفی کرد و معتقد است که برای خودمطرح کردن مسئولیت نگرفته است و می خواهد به کل جامعه وزنه برداری کشورش خدمت کند.

ملکی با اشاره به افرادی چون عباسی، حکمت پور، درویش زاده، صالح نیا و ... از مازندران و استان های دیگر شایسته عضویت در ژوری المپیک بوده اند، اضافه کرد: متاسفانه در رسانه های تصویری اعلام شد که برای نخستین بار یک ایرانی در ژوری بازی های المپیک جای می گیرد در صورتی که پیش از این آقایان اسماعیل کدخدازاده، بختیار، زهتاب، داوود نصیری، مهندس صادق و پرویز جلایر هم در ادوار مختلف بازی های المپیک عضو ژوری وزنه برداری بوده اند.

نتیجه اینکه روسای فدراسیون های ما آنقدر که دنبال گرفتن کرسی و موقعیت برای خودشان هستند به خبرگان و کارشناسان دیگر کاری ندارند و این یکی از ضعف های بزرگ دستگاه متولی ورزش ما محسوب می شود.

نویسنده: عبدالله محرمی