چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه
نگاه کارشناس

غلبه بر غرور و استرس

مژگان کرد گفت: امتیاز به امتیاز بازی ایران و لهستان را تعقیب کردیم. استرس زیادی داشتیم و در نهایت از این پیروزی درخشان خوشحال شده ایم.

مژگان کرد روانشناس سابق تیم والیبال جوانان ایران در مسابقات جهانی و از بازیکنان و مربیان پیشین والیبال بانوان که هم اینک در کشور انگلستان اقامت دارد، نگاهی روانشناختی در مورد دو پیروزی تیم ملی والیبال به البرز ورزشی اظهار کرده است که می خوانید.

وی گفت: امتیاز به امتیاز بازی ایران و لهستان را تعقیب کردیم. استرس زیادی داشتیم و در نهایت از این پیروزی درخشان خوشحال شده ایم. این برد می تواند دو جنبه برای ما داشته باشد؛ اول اینکه اعتماد به نفس بازیکنان ما را به حد چشمگیری بالا می برد و از سویی دیگر رقبای ما را هشیار می سازد که زنگ خطر جدی را بشنوند و برای مقابله با بچه های ایران برنامه ریزی اساسی تری را در دستور کار قرار دهند. در ادامه اما این بستگی به میزان توانمندی بچه های ما دارد که بتوانند قدرت ذهنی خود را بر اهدافی که دارند، متمرکز سازند و در باد این پیروزی نخوابند و بدانند که در یک دوره از مسابقات بین المللی بردها و باخت ها را باید به دست فراموشی بسپارند و به اهدافی که در مسابقات پشت سر هم دارند، بیندیشند. بی صبرانه انتظار پیروزی های بعدی سروقامتان والیبال ایران را داریم.

تنظیم: مرجان بنی یعقوب