جمعه دهم فروردین ماه
بدون تعارف با نتایج تیراندازان ایرانی در المپیک

حرف های هاشمی؛ توجیه یا واقعیت

بدون تعارف تیراندازی در بازی های المپیک موفق نبود. به جز مدال جواد فروغی که فعلا ورزش ایران را رنکینگ 16 نگه داشته است، اتفاق و نتایج درخوری از تیراندازان ندیده ایم و حتی نجمه خدمتی و رستمیان هم دست خالی بازگشتند.

با این همه سرمربی این تیم نکاتی را مطرح کرده است که اگر جنبه توجیه ندانیم، برای ورزشکارانی که راهی بزرگترین میدان جهان می شوند، اثرگذار است.

 الهام هاشمی در مورد عملکرد نجمه خدمتی و مهیار صداقت اظهار داشت: سطح رقابت در رشته تفنگ بالا است و اگر با المپیک دوره قبل مقایسه کنید، نفرات با امتیازهای پایین تر فینالیست می‌شدند. در المپیک توکیو سطح رکوردها واقعا بالا است و در تفنگ میکس  ۲۹ تیم که  تیم‌های قدری هستند، حضور داشتند. البته بچه‌ها نیمه جدول بودند و حریفان قدرتمند را پشت سر گذاشتند.

وی ادامه داد: نتیجه بچه‌ها بد نبود اما کافی نبود‌. مهیار صداقت دچار گرفتگی گردن شده بود که صبح زود فیزیوتراپی شد. از طرفی در تیراندازی امکانات حرف اول را می‌زند. تفنگ، جنس لباس، سختی لباس، قطعات مختلف سلاح و ساچمه‌ای که استفاده می‌کنند، خیلی مهم هستند. لوله سلاح‌هایی از کرواسی سفارش داده شده بود تا در تهران تست کنیم و بهترین انتخاب شود اما  تا روزی که به المپیک آمدیم، در گمرک بود. لوله سلاح بادی دیگر چه چیزی است که باید گمرک بماند؟ تا روزی که اعزام شدیم خبری از ترخیص لوله‌ها نبود. این همه زحمت و هزینه از دست رفت. ما نه تنها تحریم خارجی، بلکه تحریم داخلی نیز هستیم‌.

هاشمی در مورد انتظار خود از عملکرد دو نماینده ایران گفت: انتظار داشتم به نیمه نهایی برویم. البته کسی تیراندازی را باور ندارد و امیدوارم با طلای فروغی بیشتر مورد توجه باشد. در حال حاضر آنطور که باید و شاید بچه‌های ما حمایت نمی‌شوند.

در مورد پیش بینی خود از عملکرد ملی پوشان در تفنگ سه وضعیت تاکید کرد: تجهیزات در سه وضعیت حرف اول  می‌زند و امیدوارم آنجا به نتیجه‌ای که می‌خواهیم برسیم چون تمرین خوبی داشته ایم.