شنبه یکم اردیبهشت ماه
المپیک مونترال و داستان پیروزی مقابل کوبا

 درخشش حجازی و گلزنی مظلومی

بازیهای المپیک توکیو این روزها "تیتر یک " رسانه ها شده و شیفتگان به ورزش چهارچشمی و از جعبه رنگی رقابت های ورزشکاران کشورمان را دنبال می کنند ، این در حالیست که فوتبال ما در این فستیوال معتبر غایب است .

در ادامه داستان حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در این پیکارهای معظم کره خاکی این باربه بازیهای المپیک 1976 مونترال ( کانادا ) فلش بک می زنیم و مروری به بازی ملی پوشان مقابل کوبا کوبا خواهیم داشت .

تیم ملی فوتبال کشورمان که در سال 1976 برای سومین بار طعم شیرین صعود به بازیهای المپیک را چشیده بود با تیم های کوبا و لهستان در گروه سه قرار گرفت و در نخستین گام به مصاف کوبا رفت .

 این دیدار در استادیوم " لانسدون پارک " اوتاوا و در حضور 12 هزار تماشاگر به قضاوت " ادولف پروکوپ " از آلمان شرقی برگزار شد  که با برتری تیم ما همراه بود.

تیم ما را که استاد حشمت مهاجرانی هدایت می کرد در همان نیمه نخست تیر خلاص را شلیک کرد و با گل تماشایی زنده یاد غلامحسین مظلومی در دقیقه 28 جشن شادی براه انداخت .

کوبایی ها برخلاف تصور باارایه نمایشی قابل تحسین به کرات دروازه تیم ما را آماج حملات خود قرار دادند که با شجاعت مرحوم ناصر حجازی مامور محافظت از قفسه توری ، بی اثر ماند تا در نهایت نتیجه یک برصفر بسود ایران در تابلو نقش ببندد.

پس از برتری نوید بخش مقابل برزیل در بازیهای المپیک 1972 مونیخ ، کامیابی برابر کوبا دومین برد شیرین ما در عرصه المپیک بود که شهد و شیرینی را در کام فوتبال ما ریخت .

نویسنده : رضا میرزاییان