جمعه دهم فروردین ماه

غیبت قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر هندبال

چه بر سر تیم های قهرمان و نایب قهرمان هندبال باشگاه های کشور آمده است که نمایندگان هر دو تیم در آیین قرعه کشی لیگ سال جاری غایب بوده اند. بدون تردید این تیم ها مشکلاتی دارند که بیشتر ریشه آن مسایل مالی است. امیدواریم این مشکلات ظرف روزهای آینده برطرف شود.

به گزارش "پایگاه خبری البرز ورزشی" ، در این نشست که صبح روز دوشنبه ۴ مرداد ماه با حضور نمایندگان تیم های حاضر و ریاست محترم فدراسیون هندبال دکتر علیرضا پاکدل در محل فدراسیون برگزار شد  و تیم ها باید دوره ای به صورت متمرکز در یک گروه باهم به رقابت بپردازند.

البته که مراسم قرعه کشی سی و چهارمین دوره لیگ برتر هندبال اقایان با حضور نمایندگان ده تیم برگزار شد و فدراسیون هندبال در گروه بندی خود دوازده تیم را معرفی کرده است تا در صورت افزایش تعداد تیم ها لیگ ۱۴۰۰ با شرکت دوازده تیم برگزار کند.

نکته قابل توجه مراسم قرعه کشی لیگ برتر هندبال مردان غیبت و نبود تیم قهرمان لیگ دسته اول رقابت های باشگاه های کشور یعنی رعد پدافند ملارد بود که علی رغم‌ کسب سهمیه حضور در لیگ برتر در مراسم قرعه کشی حضور نداشت.

تیم‌ پرسپولیس بهبهان نیز که نماینده استان خوزستان در لیگ برتر فصل قبل بود با هدایت مسعود ظهرابی در سال ۱۳۹۹ برجایگاه هفتم لیگ ایستاد امروز در مراسم قرعه کشی لیگ حضور نداشت که برخی از بازیکنان این تیم اظهارداشتند که هنوز این تیم ۵۵ درصد از قراردادهای فصل قبل بازیکنان را پرداخت نکرده است و شاید به همین دلیل بهبهان‌هم در مراسم قرعه کشی لیگ حضور نیافته است.

با توجه به تصمیمات سختگیرانه فدراسیون هندبال و اطلاع رسانی قبلی که در صورتی هر تیمی به هر دلیلی با بازیکنان خود تسویه حساب نکند و هزینه ورودی مسابقات را پرداخت نکرده باشد حق شرکت در مراسم قرعه کشی لیگ برتر را نخواهد داشت که طبق شنیده ها مسئولین باشگاه رعد پدافند موفق به پرداخت هزینه ورودی مسابقات نشدند و براساس قانون فدراسیون هندبال با آن ها برخورد کرده است.

با این حال باید منتظر ماند تا مسئولان تیم هندبال پدافند نسبت به این اتفاق چه واکنشی نشان خواهند داد؟ آیا در لیگ برتر شرکت خواهند کرد و هزینه ورودی را پرداخت می کنند یا نه رویای محقق شده را بر باد داده و دوباره در لیگ دسته اول شرکت می کنند.

نویسنده: صمد خزائی