شنبه یکم اردیبهشت ماه

المپیک از نگاهی دیگر

به رغم همه مخالفت ها مبنی بر میزبانی توکیو از ورزشکاران دنیا چرخ های المپیک با برنامه ریزی مدیران ژاپنی آهسته و مطمئن درآمده است. در این بین سفارت ایران در توکیو نیز همگام ورزشکاران کشور ما تلاش های فرهنگی خوبی را آغاز کرده است. از جمله برپایی نمایشگاه ایران زیباست که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

نمایشگاه ایران زیباست، دیروز با حضور دکتر صالحی امیری، دکتر سلطانی فرد و مسئولان ورزشی کشور و رحمانی موحد سفیر ایران در توکیو افتتاح شد. در پایان مراسم نیز از حامیان ورزش و کارآفرینان برتر ایرانی مقیم ژاپن با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد. این افراد شخصیت هایی هستند که در ایام المپیک در کنار سفارت ایران حامیان ورزشکاران ایرانی را تشکیل داده اند و البته از وزیر فرهنگ و گردشگری ژاپن نیز با اهدای لوح قدردانی شده است.

ژاپنی ها با وجود همه درگیری ها و مشغله هایی که دارند از نوع آوری هم غافل نمانده اند. انتشار تمبر ویژه المپیک از جمله این اقدامات است. آلبومی متشکل از 25 قطعه تمبر که بهای هر یک 84ین ژاپن تعیین شده در فروشگاه ها و ادارات پست عرضه می شود. با این همه ورزشکاران کشورهای مختلف از جمله ایران در کنار رعایت پروتکل بهداشتی از جاذبه های طبیعی و توریستی این کشور و فضای مطلوب دهکده المپیک بهره می برند. سرانجام اینکه پیرجهان دونده 400متر ایران با وجود ابتلا به کرونا از سفر به توکیو بازمانده است ولی ایوب دادروان مربی وی وارد ژاپن شده است. به هر حال سفر را نباید از دست داد ولی امیدواریم که او بتواند همراه و راهنمای خوبی برای فرزانه فصیحی، تفتیان و حدادی دونده های اعزامی کشورمان باشد.

نویسنده: رضا مقدم – ژاپن