شنبه یکم اردیبهشت ماه
لیگ برتر در ایستگاه آخر

اشک ها و لبخندهای آدینه شب

لیگ بیستم با بیم و امید بسیار به ایستگاه پایانی نزدیک شد.  روز جمعه شام آخر لیگ صرف خواهد شد ، هم چهره قهرمان شناسایی می شود وهم تکلیف نهایی دو تیم سقوط کننده مشخص خواهد شد.

در حقیقت جمعه شب شاهد اشک ها ولبخند ها در لیگ برتر خواهیم بود.یکی سرود قهرمانی سر می دهد ودیگری از بابت فرصت از دست رفته زانوی غم در بغل خواهد کرد.

هفته پایانی و بازی های آخر همه با هم ،در یک روز و یک ساعت شروع خواهد شد ، اما در این شروع چند بازی  دارای حائز اهمیت قرار دارد.

پرسپولیس با پیکان،استقلال با سپاهان سایپا با تراکتور وذوب اهن با مس رفسنجان. اشک ها ولبخند ها در گروی همین چند بازی است.

پرسپولیس برای ایستادن روی سکوی قهرمانی باید از پیکان عبور کند اما  پیکان تیمی نیست که برابر بزرگان خودرا از قبل بازنده بداند.

یحیی گل محمدی تیمش را با تمام توان  روانه میدان خواهد کرد تا سرود شادی سر دهد، اما مهدی تارتار از این میدان دسترسی به سهمیه اسیا را جستجو می کند. نکته حائز اهمیت اینکه هردو تیم به لحاظ مسائل روحی در یک  شرایط به سر می برند.

سپاهان با استقلال تعریف دیگری دارد. استقلال به دنبال یک پیروزی با ارزش است تا با لب خندان و خاطره خوش لیگ را به پایان ببرد. در جدول برد و باخت برای استقلال هیچ تعریفی ندارد، حتی از بعد سهمیه هم که قبلا به آن دست یافته .

اما برای سپاهان اینگونه نیست ، نماینده خطه زاینده رود نیازمبرم به پیروزی وکسب سه امتیاز را دارد.آنها به دنبال لرزش پرسپولیس مقابل پیکان هستند تا در صورت شکست استقلال به جای پرسپولیس بر روی سکوی قهرمانی قرار بگیرند.

سایپا با تراکتور ،از آن دست دیدارهایی است که دارای تعریف خاصی است.سایپابرای بقا به میدان خواهد امد.گرچه روز سختی را مقابل تراکتور خواهد داشت،برای سایپا فعل ابقا در لیگ برتر در شام اخر به درستی صرف شده است.

دیدار دوب اهن با مس رفسنجان هم،از آن دست بازیهایی است که نگاه اهالی فوتبال را به خود جلب خواهد کرد. ذوب اهن هم برای بقا خواهد جنگید ، در واقع از بین ذوب اهن وسایپا یکی باید با لیگ برتر وداع کند.

سایر بازیها گرچه از ناحیه خود دارای اهمیت است، اما برای ماندن یا رفتن نقشی ندارند. آلومینیوم با نفت مسجد سلیمان جدال منصوریان با فکری خواهد بود. گل گهر در شهر خود میزبان نساجی است که قلعه نوعی به دنبال باقی ماندن در نزد بالا نشینان جدول است تادرسال اول حضور ش در گل گهر  توانایی خود وتیمش را به تصویر بکشاند.

نفت ابادان در خانه اش روز اسانی را پیش رو دارد.دیدار با ماشین سازی سقوط کرده به لیگ یک،نمی تواند برای نفت دردسر ساز باشد.

خلاصه اینکه جمعه شب با انجام هشت بازی پرونده لیگ بیستم بسته خواهد شد و به اما و اگرها پاسخ خواهد داد.

نویسنده: اکبرعزیزی