چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
فوتبال المپیک توکیو 

آلمان حذف شد ، ساحل عاج صعود کرد

رقابتهای فوتبال المپیک توکیو روز چهارشنبه ادامه یافت که طی آن تیم فوتبال آلمان با توقف مقابل ساحل عاج از صعود به دور دوم بازماند.

رقابت‌های فوتبال المپیک توکیو در گروه D با انجام ۲ بازی ادامه یافت وکه در نهایت تیم های برزیل و ساحل عاج موفق به صعود از این گروه شدند.
برزیل در دیدار با عربستان صفر امتیازی و از پیش حذف شده به برتری سه بر یک دست پیدا کرد. متئوس کونیا(۱۴) و ریچارلیسون(۷۶ و ۹۳) برای سلسائو موفق به گلزنی شدند و تک گل نماینده آسیا توسط عبدالله الامری در دقیقه ۲۷ به ثمر رسید.
برزیل با این پیروزی هفت امتیازی شد و به عنوان سرگروه به مرحله بعدی صعود کرد. عربستان سعودی هم با سه شکست و صفر امتیاز به عنوان تیم قعرنشین به خانه بازمی‌گردد.
در دیگر مسابقه این گروه آلمان به مصاف ساحل عاج رفت و به تساوی یک بر یک رسید تا از صعود به دور بعدی بازماند. بنجامین هندریکس در دقیقه ۶۷ به اشتباه دروازه خودی را گشود تا نماینده آفریقا پیش باشد اما ۶ دقیقه بعد ادوارد لوورن کار را به تساوی کشاند. با این وجود ژرمن‌ها برای صعود به برد احتیاج داشتند.
آنها در گروه چهارم چهار امتیازی شدند و در رده سوم قرار گرفتند. ساحل عاج هم با پنج امتیاز بعد از برزیل به عنوان دومی رسید و راهی دور دوم شد.