جمعه دهم فروردین ماه
نگاه کارشناس 

گودرزی: دوومیدانی دچار فاجعه شده است

احمد گودرزی قهرمان سابق دوی سه هزار متر با مانع و 20 کیلومتر پیاده روی ایران می گوید: دوومیدانی زمانی رو به سقوط رفت که با اعمال نفوذ مسئولان ورزش کشور، کیهانی روی صندلی ریاست نشست...

ما زمانی 10 ورودیه واقعی المپیک داشتیم، اما الان چهار دونده هم قادر به ساماندهی و آماده سازی نیستیم. متاسفانه سکان امور به دست افرادی افتاد که نه سابقه مدیریتی دارند و نه شناخت کافی از این ورزش. دخالت ملی المپیک که وظیفه خود را فراموش کرده است و سیاست اعمال نفوذ وزارت ورزش باعث شد که افرادی بر سر کار قرار بگیرند که هنرشان دلسرد ساختن مربیان سازنده و دلسردساختن مردان آگاه است. این افراد آفت دوومیدانی هستند. زمانی تحصیل کرده ترین شخصیت ها همانند علیجانی، بیات و شادمهر در فدراسیون برنامه ریزی می گردد اما عده ای با تطمیع برخی خبرنگاران دست به شانتاژ علیه این مردان زده بودند تا چرخ های دوومیدانی از حرکت بایستد. زمانی ما در همه رده های سنی در آسیا عنوان داشتیم. چند بار قهرمان دوی صحرانوردی آسیا شدیم اما به تازگی نماینده ما در رده 26 آسیا ایستاد این واقعا تاسف آور است. من برای همه صحبت های خودم مدرک دارم. 
گودرزی که 23 سال سابقه مربیگری تیم های ملی ایران را داشت، می افزاید: در زمان دکتر آشتیانی که سرپرست فدراسیون بود، افرادی به فدراسیون آمده بودند که کارشان تخصص و برنامه ریزی بود. اما الان برخی پول می دهند تا در خارج از کشور برای آنها رکورد اعلام کنند. اگر غیر از این بود، چگونه است که برخی پرتابگران در المپیک16 متر با رکورد شخصی خود فاصله دارند. پیشنهاد من به وزیر جدید ورزش این است که فدراسیون دوومیدانی و برخی فدراسیون ها را به کلی تغییر بدهد چون افرادی که با رانت آمده اند، این فاجعه را در دوومیدانی به وجود آورده اند. 
گفت و گو: ج – دوستدار