چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه

روشن: استقلال و پرسپولیس پاشنه آشیل وزیر ورزش هستند

اسطوره باشگاه استقلال و از نوابغ فوتبال ایران با اشاره به انتخاب وزیر جدید وررش گفت : من به عنوان یک ورزشی و فوتبالی به وزیر آینده ورزش توصیه ای دارم و این را به سلطانی فر هم گفتم گوش نکرد و الان که در آستانه جابجایی است هنوز هم همان راه کج و اشتباه خود را می رود.

حسن روشن گفت : به وزیر ورزش آینده عرض می کنم که اگر می خواهد در ورزش موفق باشد یک برنامه 3 تا 5 ساله برای استقلال و پرسپولیس توسط کارشناسان در نظر بگیرد. یک هیات مدیره کاربلد و قابل اعتماد و همه جوره مورد وثوق انتخاب کند. هیات مدیره بیایند و مدیرعامل انتخاب کنند. هیات مدیره  به مدیر عامل اختیار بدهد برای انتخاب کمیته فنی. کمیته فنی چند تا گزینه را ابتدا مدنظر بگیرند و نهایتا یکی را به عنوان مدیرعامل معرفی کنند.

وقتی سرمربی انتخاب شد لیست کادر فنی و بازیکنان را به مدیر عامل می دهد. اینجا باز مدیرعامل نباید خودش برود توی دخمه و دیزی سرا و  کافه با بازیکن قرارداد بینند. اصلا در شان و جایگاه مدیرعامل نیست. یک کمیته حقوقی برای بستن قرادادها درست کند تا این همه پرونده برای تیم های بزرگ و پرطرفدار آسیا باز نکنند.

حسن روشن گفت : الان کار برعکس هست. اول با بازیکنان قرارداد می بندند بعد  مربی انتخاب می کنند و مربی سرپرست را معرفی می کند و حتی مربی مدیرعامل انتخاب می کند....

اگر وزیر آینده بخواهد همان مسیر را طی کند هم از ورزش باز می ماند و هم همه فشارها روی وزیر می افتد.

به هر حال در تشکیلات دو باشگاه یک عده هستند که سه هفته در یک مقطعه ای بازی کرده اند و خود را پیشکسوت می دانند و همان‌ها نمی خواهند استقلال و پرسپولیس آرامش داشته باشد چون از این بلبشو نهایت استفاده را می برند و آرامش هرگز به دو باشگاه نمی آید.

حسن روشن به دیدارش با دکتر آصفی  که برای حضور در هیات مدیره دعوت شده بود اشاره کرد و گفت :خیلی انسان باشخصیت و کاردرستی است آقای دکتر عاصفی و  من دوستش دارم. پرسیدم چرا نرفتید هیات مدیره ...

مکسی کرد و گفت بروم با کی حرف بزنم... وقتی مدیر باشگاه زندانی است دیگه حرفی هم برای گفتن نمی ماند..

مهاجم  بزرگ ایران در جام جهانی آرژانتین اضافه کرد : واقعا برای باشگاه بزرگی مثل استقلال ننگ است که مدیرش را زندانی کنند...برای ما استقلالی ها هم سرشکستگی دارد.

وی در ادامه با خدا قوت به کادرفنی و بازیکنان استقلال  که توانستند خود را در نیم فصل دوم در قواره یک مدعی نشان دهند افزود واقعا باید با این گروه تبریک گفت و به فرهاد مجیدی که  انصافا خوب تبمی درست کردند و فرهاد از وقتی که خودش و تیمش را از هیات مدیره و حاشیه ها دور کرد نتیجه گرفت و اگر این ثبات ادامه یابد استقلال در لیگ آینده و اسیا مدعی خواهد بود.

روشن در ارتباط با پنجمین قهرمانی پرسپولیس گفت : من تبریک می گویم به پرسپولییس که پنجمین بار پباپی قهرمان شد و به عنوان یک فرد فوتبالی باید عرض کنم که به شخصه از قهرمانی استقلال و پرسپولیس و تقویت این دو باشگاه خوشحال میشم و باور دارم فوتبال ما زمانی رشد می کند که این دوتا قوی باشندو البته تیم های دیگر مثل سپاهان و تراکتور سازی هم مردمی و خوب هستند ولی این دوتا سرخابی ها 50 میلیون هوادار دارند.

آقای وزیر ورزش این را اگر بفهمد پیشنهادی که  دادم خدمتش مبنی را پیاده کردن یک سیستم اصولی و ثابت انجام می دهد و بعد ببیند که چقدر جلو افتاده و چقدر مردم راضی هستند.

آقای حسن آقا روشن! اینکه برخی مدعی کمک های پست پرده برای قهرمانی پرسپولیس هستند را شما چطور تحلیل می کنید

من این را باور ندارم. مربیانی و مدیرانی داریم که دنبال همین چیزا هستند. آنها شکست و ناکامی خود را متوجه این مسائل می کنند تا هوادار را منحرف کنند. پرسپولیس را شما در همین 5 هفته اخیر که بازی های حساسی داشت را مرور کنید. این بازی‌ها و این پیروزی ها آنهم در رقابت میلی متری با سپاهان برگرفته از یک تفکر درست و بازیکنان و کادر فنی همدل می تواند باشد.... تیمی که 5 بار پشت سرهم قهرمان می شود و دوبار به فینال آسیا می رسد حتما شایستگی هایی داشته و تیم های دیگر اگر با همین تفکر بخواهند ادامه بدهند بازهم موفق نخواهند شد.

گفت و گو: سید رضا فیض آبادی