پنجشنبه نهم فروردین ماه
سر همدیگر نزنیم ولی ...

داخم: تیم ملی پروژه ملی می خواهد

اینکه اتفاق تلخ ناگواری برای والیبال ایران پیش آمده، اعصاب همه را خراب کرده است. اما این دلیل نمی شود که توی سر همدیگر بزنیم و دنبال جبهه گیری باشیم.

فرهاد داخم مربی باتجربه بین المللی در گفت و گو با البرز ورزشی با بیان اینکه مربیان خارجی همیشه دنبال زمان هستند می افزاید:  اگر مربیان ایرانی همدیگر را قبول می داشتند، امروز می توانستیم از بین مربیانی چون بهروز عطایی، پیمان اکبری، محمدرضا تندروان، رحمان محمدی راد یک نفر را روی نیمکت سرمربیگری می نشاندیم و متحمل این همه هزینه نمی شدیم. کاری که در زمان مربیگری مرحوم حسین مردانی انجام شد و آقای مهرانپور به عنوان مدیرفنی و بزرگتر کنار ایشان بود. متاسفانه برخی از مربیان ما هم تا موقعیتی پیدا می کنند، دچار سوءتفاهم می شوند و هیچ احدی را قبول ندارند. در چنین شرایطی بهتر است که یک کمیته فنی آگاه و دلسوز که در آن بزرگانی چون عمو صالح حضور داشته باشند، می توانند در برنامه ریزی های آتی فدراسیون برای داشتن تیم ملی نقش موثری ایفا کنند.

داخم اضافه می کند: اگر قرار است بازیکنانی چون سعید معروف و سیدموسوی کنار بروند، باید از همین اکنون دنبال ساختن جایگزین برای آنها باشیم. راهی که ایتالیایی ها رفتند و در هر دوران چند تیم رده ملی را کنار هم تمرین می دهند و این می تواند الگوی خوبی برای آینده والیبال ایران باشد.

دستیار سابق ایوان بوگاینکوف در تیم ملی جوانان می گوید: باید کار زیربنایی را اصولی و درست انجام بدهیم و در این زمینه یک گروه کارشناسی قوی داشته باشیم. چه اگر در این باره غفلت کنیم باز هم شاهد حضور پاسورهای 40ساله در تیم های باشگاهی خواهیم بود. امروز که از الکنو ایراد می گیریم آیا هیچ فکر کرده ایم که به چه دلیل هنوز امیر حسینی، علیرضا بهبودی و محمد وادی در باشگاه های ما یکه تازی می کنند. کمی هم کم کاری های خودمان را بپذیریم و انتظار نداشته باشیم که یک مربی خارجی ظرف دو یا چند ماه همه اشکالات تکنیکی بازیکنان را برطرف سازد و بازیکن هم برای ما تربیت کند. تیم ملی یک پروژه ملی است و همه باید دست در دست هم در اجرای این پروژه ایفای نقش کنند. اینکه فلانی باشد و بهمانی نباشد، بحث را از حالت ملی خارج خواهد ساخت.

نویسنده: جمشید حمیدی